لزوم پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان در مدیریت شهری ارومیه

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که دو بلوک هشت واحده مسکونی بدون مجوز و غیرقانونی در اراضی لشکر ۶۴ در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توماج وحیدافشار امروز _چهارشنبه شانزدهم شهریورماه_ در نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه همیشه ارتش را در کنار شهروندان دیده‌ایم، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که دو بلوک هشت واحده مسکونی بدون مجوز و غیرقانونی در اراضی لشکر ۶۴ در حال احداث است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در طرح جامع شهری این مورد ذکر نشده و در پیش طرح‌های زمین‌های لشکر پیش‌بینی شده نیز عنوان نشده و مجوزی دریافت نکرده است.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در ماده ۱۰۰ با حضور نماینده وزارت کشور، نماینده دادگستری و من رأی تخریب این دو بلوک صادر شد و رأی نیز به طور کامل قانونی است و این موضوع تضییع حقوق شهروندان است که ۱۶ هزار مترمربع در پرتراکم‌ترین بافت شهری به صورت مسکونی مجتمع‌هایی احداث شود.

وی تصریح کرد: اگر چه این موضوع می‌توانست حدوداً ۵۰ میلیارد تومان برای شهرداری پول به همراه داشته باشد، در طولانی مدت از لحاظ مدیریت شهری موضوعی درست و منطقی نبود و تضییع حقوق شهروندان بود.

وحیدافشار در خصوص پروژه اوریاد، افزود: در سال ۹۱ قرارداد پروژه اوریاد با مصوبه ماده ۵ بسته شده و هزینه پروانه دریافت و صرف امور جاری نشده، بلکه سهامی از میدان امام (ره) خریداری شده و به حد کافی رشد کرده و ثروت کافی برای مدیریت شهری ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۴.۵ درصد سهم شهرداری در قرارداد اولیه بود که در سال ۹۳ مصوبه ماده ۵ بنا به دلایل امنیتی رد شده است.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: در سال ۹۹ شورای دستگاه‌های نظارتی تلاش کردند قرارداد اصلاحی را ارائه دهند که منافع مدیریت شهری حفظ و افزایش یابد و م منافع سرمایه‌گذار در آن دیده شود و قرارداد اصلاحی در شورای اسلامی شهر مصوب شده و در هیئت تطبیق به هر دلیلی این قرارداد اصلاحی رد شده است.

کد خبر 603172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.