تیک‌تاک سرقت اطلاعات کاربرانش را تکذیب کرد

با وجود ادعای هکرها مبنی بر دسترسی به داده‌ها و اطلاعات شخصی بیش از یک میلیارد حساب در نرم‌افزار تیک‌تاک، این شرکت هرگونه اثری از سرقت داده و ضعف و نقص امنیت سایبری را برای پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود رد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

ترفندهایی برای افزایش کیفیت صفحه نمایش گوشی

زمانی که گوشی هوشمند جدیدی خریداری می‌کند، هرکدام از آن‌ها، کیفیت مشخصی از صفحه نمایش را ارائه می‌دهد، با این حال، راه‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند اندازه وضوح صفحه نمایش خود را در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی تغییر دهید. در ابتدا برای بررسی کیفیت صفحه نمایش باید به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و از آنجا بخش نمایشگر را انتخاب کنید. در اینجا بسته به اندرویدی که در دست دارید، ممکن است وضوح صفحه در گزینه‌های HD، FHD یا WQHD دیده شود. شما می‌توانید گزینه مورد نظر را انتخاب کنید و سپس روی گزینه اعمال (apply) ضربه بزنید.

راه‌حل دوم آن است که صفحه نمایش خود را به طور کامل به شکل تاریک (dark) دربیاورید؛ در این حالت، وضوح عکس‌ها و مطالب، بسیار بهتر دیده می‌شود. برای این کار نیز می‌توانید از صفحه تنظیمات و بخش نمایشگر، گزینه dark یا light را برای صفحه نمایش انتخاب کنید. یک راه ساده برای افزایش کیفیت صفحه نمایش گوشی، بیشتر کردن میزان روشنایی آن است. این کار به شما کمک می‌کند به ویژه در روزهایی که آفتاب زیادی وجود دارد، محتواها را به راحتی بخوانید. برای این کار فقط کافی است از پرده بالای صفحه نمایش را پایین بکشید و میزان روشنایی را تغییر دهید. البته می‌توانید آن را در حالت تنظیم خودکار هم قرار دهید تا با توجه به میزان روشنایی، نور صفحه شما را کم یا زیاد کند.

انعقاد تفاهم نامه استانداری هرمزگان با دانشگاه علوم پزشکی هوشمند

تفاهم‌نامه همکاری استانداری هرمزگان با دانشگاه علوم پزشکی هوشمند با محوریت توسعه هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور (تله مدیسین) با رویکرد توجه به مناطق محروم امروز با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت و آرش خجسته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منعقد شد.

تیک‌تاک سرقت اطلاعات کاربرانش را تکذیب کرد

با وجود ادعای هکرها مبنی بر دسترسی به داده‌ها و اطلاعات شخصی بیش از یک میلیارد حساب در نرم‌افزار تیک‌تاک، این شرکت هرگونه اثری از سرقت داده و ضعف و نقص امنیت سایبری را برای پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود رد کرد؛ این شرکت در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر شد، ادعا می‌کند هیچ مدرکی دال بر رخنه امنیتی پیدا نکرده است و در گفتگوی دیگری با بلومبرگ نیز تأکید کرده است که کد منبع ارسال شده توسط هکرها کاملاً با کد منبع پشتیبانی شده تیک‌تاک متفاوت است و با یکدیگر ارتباطی ندارد.

ردمی ۱۱ پرایم معرفی شد

ردمی ۱۱ پرایم و ردمی ۱۱ پرایم 5G با تراشه مدیاتک، نمایشگر ۹۰ هرتز LCD و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی رونمایی شدند. شیائومی همان‌طور که پیش‌تر وعده داده بود رسماً از گوشی‌های Redmi 11 Prime و Redmi 11 Prime 5G در کشور هند رونمایی کرد. این دو گوشی به‌همراه Redmi A1 معرفی شدند. گوشی‌های سری ردمی ۱۱ پرایم از پردازنده مدیاتک استفاده می‌کنند و مجهز به دوربینی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی هستند.

پرواز اولین پهپاد بزرگ و کاملاً خورشیدی چین

شرکت صنعت هوانوردی چین در یک بیانیه خبری اعلام کرد این پهپاد که Qimingxing ۵۰ یا ستاره صبح ۵۰ نام دارد در ساعت ۵:۵۰ بعدازظهر به وقت محلی _شنبه دوازدهم شهریورماه_ از فرودگاهی در یولین به پرواز درآمد و ۲۶ دقیقه قبل از فرود در هوا باقی ماند و در تمام این مدت همه سیستم‌ها به خوبی کار می‌کردند.

این پهپاد بدون سرنشین که توسط ۶ موتور الکتریکی با باتری خورشیدی حرکت می‌کند، برای انجام عملیات طولانی مدت در فضای نزدیک طراحی شده است.

فضای نزدیک برای اشاره به بخش اتمسفر زمین بین ۲۰ تا ۱۰۰ کیلومتر از زمین استفاده می‌شود که بخش‌هایی از استراتوسفر، مزوسفر و ترموسفر پایین را در بر می‌گیرد. این ارتفاع بالاتر از

ارتفاعی است که هواپیماهای مسافربری تجاری به آن می‌رسند، اما پایین‌تر از ارتفاعی است که ماهواره به فضا فرستاده می‌شوند.

این پهپاد قادر است تا ارتفاع ۲۰ کیلومتری پرواز کند و می‌تواند در طول شب در هوا بماند.

"ژو شنگلی" (Zhu Shengli)، طراح ارشد Qimingxing ۵۰ گفت: پنل‌های خورشیدی روی بال‌های آنکه در مجموع ۵۰ متر طول دارند، تعبیه شده‌اند.

ژو که این پهپاد را شبه قمر می‌نامد، گفت: این پهپاد با استانداردهای بالای کارایی عملیاتی طراحی شده و سازگار با محیط زیست است. از جمله عملکردهای دیگر آن نظارت بر آتش سوزی جنگل، بررسی جو، نقشه برداری هوایی و بازپخش سیگنال ارتباطی خواهد بود.

وی افزود: این پهپاد با انرژی خورشیدی به پیشرفت تحقیق و توسعه در زمینه‌هایی مانند انرژی‌های نو، مواد کامپوزیت و مهندسی هوانوردی کمک می‌کند و قابلیت‌های عملیاتی ملی را در فضای نزدیک و بر روی اقیانوس‌ها بهبود می‌بخشد. در سطح بین‌المللی تعداد انگشت شماری از کشورها، از جمله ایالات متحده و بریتانیا، پهپادهایی با انرژی خورشیدی ساخته‌اند که می‌توانند تا ارتفاع ۲۰ کیلومتری پرواز کنند.

کد خبر 603071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.