مسجد کانون اولیه مقاومت است/ انقلاب اسلامی، پناه مظلومان جهان

‌مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استقلال و پیشرفت هر کشور را در گروی موضوع مقاومت دانست و گفت: حیات هر ملتی به مقاومت و تقویت این فرهنگ وابسته است و با تقویت فرهنگ مقاومت، تجهیزات مقاومت نیز قدرت بیشتری خواهد یافت.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با شرکت‌کنندگان هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: در چند سال گذشته تاکنون کلیدواژه زیبایی به نام مقاومت را در فرمایشات رهبر معظم انقلاب مشاهده می‌کنیم و حتی یک‌بار که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در محضر ایشان بودیم فرمودند مرکز محور مقاومت که در سراسر دنیا ایجاد شده، ایران اسلامی است.

وی استقلال و پیشرفت هر کشور را در گروی موضوع مقاومت دانست و افزود: می‌توان گفت که حتی حیات هر ملتی به مقاومت و تقویت این فرهنگ وابسته است و با تقویت فرهنگ مقاومت، تجهیزات مقاومت نیز قدرت بیشتری خواهند یافت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به مسئله مقاومت یادآور شد: در فرمایشات ایشان بارها ذکر شده که حیثیت، کیان و اساس هر انسان و ملتی در گرو مقاومت است، در سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب نیز کلیدواژه مقاومت مشهود بود و نخستین مؤلفه مقاومت را وحدت کلمه مطرح کردند.

وی افزود: دومین مؤلفه مقاومت در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تشکیل جبهه مقاومت است زیرا در سراسر دنیا مقاومت باید جبهه‌ای بر ضد استکبار و دشمنان اسلام باشد همچنین ایشان یکی دیگر از مؤلفه‌های مقاومت را پیروی از اهل بیت (ع) برشمردند که زندگی آنها سرشار از مجاهدت ایستادگی، مبارزه با ظلم و مبارزه و مجاهدت بوده است.

اهداف استعماری غرب در خاورمیانه

حجت‌الاسلام صادقی، مصداق بارز مقاومت را مبارزه با نقشه‌های استکبار در منطقه اسلامی دانست و گفت: رهبر انقلاب به این موضوع اشاره کردند که نقشه استکبار این است که منطقه غرب آسیا را به عنوان خاورمیانه معرفی کند و این خوی استکباری آنها است که خاورمیانه را منطقه‌ای برای استثمار، استکبار و استضعاف مردم می‌دانند تا منافع خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه مردم در ایام محرم و صفر به خوبی نقش مقاومت را در زنده نگه داشتن اسلام می‌بینند، افزود: بدون مقاومت اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) در برابر بنی‌امیه، نامی از اسلامی امروز باقی نمانده بود، مقاومت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) باعث شد که عاشورا در کربلا و در سال ۶۱ هجری دفن نشود و امروز در سراسر عالم نام امام حسین (ع) با آزادی، مقاومت، مبارزه با ظلم و ایستادگی عجین شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) از دیگر مؤلفه‌های مقاومت را مساجد معرفی کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود این موضوع را مطرح کردند که در مساجد می‌توانیم فرهنگ مقاومت را ترویج و گسترش دهیم زیرا پایه‌گذاری مسجد بر ایستادگی در برابر استکبار و ظلم بوده است و می‌توان آن‌را کانون اولیه مقاومت نامید.

وی با اشاره به ذکر آیه «کُونُوا قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ…» در فرمایشات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مصداق بارز این آیه آن است که باید همیشه در برابر ظلم و تعدی دیگران نسبت به مردم ایستادگی کنید، اگر این آیه در عالم گسترش یابد باید قسط و عدل را در سراسر عالم پیاده کنیم و به ظالمان اجازه تعدی ندهیم حتی اگر در این راه شهید، اسیر و جانباز شویم همان‌گونه که شهید سلیمانی به مصداق همین آیه به سوریه، عراق و یمن رفت.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به فرمایشات رهبر درباره سنگ بنای مقاومت در سراسر عالم اظهار کرد: جمهوری اسلامی ویژه کشور ما است اما انقلاب اسلامی سراسر عالم را شامل می‌شود بنابراین اگر در سوریه، یمن، بوسنی و حتی در قلب آمریکا به مردم ظلم شود نیز برای مبارزه با ظلم به آنجا می‌رویم.

کد خبر 602608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.