فرمایشات رهبر انقلاب ناظر بر آینده امیدوار کننده جهان است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به افتخار رهبر معظم انقلاب به ایستادگی جمهوری اسلامی و شیعیان در برابر سلطه گفت: اگر در برابر سلطه جهانی و استکبار نایستیم، حقوق ملت‌ها و جامعه بشری را به غارت می‌برند، بنابراین هدف از ایستادگی در برابر سلطه، حفظ منافع بشری است.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: موضوع ایستادگی در برابر رژیم‌های سلطه جهانی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند، از جمله اصول سیاسی قرآن است که در آن خداوند به پیامبر (ص) امر می‌کند، در برابر جریان سلطه منافقان و کفار باید ایستاد و با غلظت و سختی با آنها روبه‌رو شد. و در آیه دیگری آمده است که در برابر نظام سلطه که ترکیبی از نفاق و کفر و الحاد است، باید شدیدترین موضع‌گیری را داشت.

وی فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب را دارای مبنای قرآنی دانست و افزود: مبنای روایتی سخنان مقام معظم رهبری را می‌توان در راستای کلام حضرت امیرالمومنین (ع) در خطبه پنج نهج‌البلاغه تلقی کرد که در آن حضرت به مردم دستور می‌دهد که امواج فتنه‌های ناشی از استکبار و استعمار را با توسل به کشتی نجات اهل‌بیت (ع) بشکافند و از آن عبور کنند.

سالک با اشاره به افتخار رهبر معظم انقلاب به ایستادگی جمهوری اسلامی و شیعیان در برابر نظام سلطه خاطرنشان کرد: اگر در برابر سلطه جهانی و استکبار نایستیم، حقوق ملت‌ها و جامعه بشری را به غارت می‌برند، بنابراین هدف از ایستادگی در برابر سلطه، حفظ منافع بشری و حقوق انسان‌ها شامل مسلمان، غیرمسلمان و شیعه است؛ زیرا ما مدافع مظلوم هستیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز استدلال ایستادگی در برابر ظالم را روایات و لزوم دفاع از منافع ملی و تشیع دانست و افزود: بی‌تردید اگر در برابر ظالمان سد پولادینی شکل نگیرد آنها تمام عالم را به فساد می‌کشانند، بنابراین برای امنیت جامعه همچنین حفظ ارزش‌های انسانی، شیعی و اسلامی، ایستادگی در برابر ضد ارزش‌های ظالمان، استکبار و سلطه جهانی ضروری است.

وی یکی از رسالت‌های مهم انسان‌ها را حفظ ارزش‌های الهی، انسانی، اسلام و تشیع دانست و گفت: این مسئولیت مانع از سکوت یا بی‌تفاوتی در این زمینه می‌شود زیرا به ما دستور داده شده است که برای اجرای عدالت تا پای شهادت قیام و ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به مسئولیت مؤمنان برای حفظ ارزش‌های اسلامی و ایمانی تاکید کرد: فرمایش رهبر انقلاب ناظر بر آینده و امیدوار کننده جهان است و معتقدیم که حکومت عدل الهی به سرپرستی امام عصر (عج) شکل خواهد گرفت.

وی تحقق حکومت عدل الهی را نیازمند الگوی مقاومت، استقامت و قیام برای خدا همراه با اخلاق، بصیرت، علم و آگاهی دانست و گفت: این مسئله بسیار مهمی است که نشان می‌دهد فرمایش رهبر ابعاد گوناگونی را در مبانی قرآنی و عترت قرآن در بر دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

کد خبر 602276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.