۸۰ درصد فاز دوم رینگ چهارم آزادسازی شده است

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه صددرصد املاک فاز نخست و ۸۰ درصد فاز دوم رینگ چهارم آزادسازی شده است، گفت: جلسات توافق برای آزادسازی حلقه حفاظتی شهر اصفهان و کمربندشمالی خوراسگان با جدیت در طول هفته برگزار می‌شود.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مسائلی که بر روند پیشرفت پروژه حلقه حفاظتی شهر اصفهان و کمربند شمالی خوراسگان تأثیر مستقیم دارد. توافق با مالکان اراضی و ملک‌های موجود در مسیر طرح برای آزادسازی است که در این راستا جلسات فشرده توافق با مالکان در طول هفته در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه ۳۲۷ هزار مترمربع مساحت کل عرصه و اعیان در مسیر رینگ چهارم است که شامل ۲۹۰ ملک می‌شود، افزود: تاکنون ۱۳۶ ملک به مساحت بیش از ۲۴۴ هزار مترمربع مورد توافق جهت آزادسازی قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مسیر رینگ چهارم حدفاصل تقاطع غیرهمسطح قهجاورستان تا زیرگذر بهاران به صورت کامل آزادسازی شده است، تصریح کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته بیش از ۸۰ درصد فاز دوم از کیلومتر ۲.۴ تا ۴ رینگ چهارم حفاظتی در محدوده بهاران تا محله دهنو آزادسازی شده است.

وی ادامه داد: قسمت متراکم و پرحجم آزادسازی‌ها در محدوده ۶۰۰ تا ۲۴۰۰ متر از انتهای مجموعه پل‌های سردار سلیمانی، ورودی محله قلعه نو، محله خاتون‌آباد تا محله دهنو است که انواع کاربری‌های مسکونی، تجاری، کارگاهی، کشاورزی، انبار و زمین‌های بایر به مساحتی در حدود ۵۰ هزار متر مربع را شامل می‌شود که با تمام توان در حال مذاکره برای توافق با اهالی و مالکان برای آزادسازی هستیم.

نظری‌پور با اشاره به روند پروژه کمربند شمالی خوراسگان، گفت: کمربند شمالی به موازات خیابان جی از پل اطشاران در بزرگراه شهید آقابابایی تا میدان سلمان طراحی شده است که احداث آن علاوه بر اینکه باعث خروج تعدادی از خیابان‌های منطقه ۱۵ از بن‌بست و اتصال به این کمربند می‌شود، تأثیر بسزایی نیز در کاهش بار ترافیکی خیابان جی خواهد داشت.

وی در خصوص میزان آزادسازی‌های این پروژه، خاطرنشان کرد: کل عرصه‌ای مسیر این طرح حدود ۱۳۶ هزار مترمربع است که تاکنون بیش از ۵۳ هزار مترمربع آن یعنی حدود ۴۰ درصد از طریق توافق با مالکان آزادسازی شده است و در این راستا جلسات برای آزادسازی مابقی املاک در مسیر احداث کمربند شمالی خوراسگان به صورت فشرده ادامه خواهد داشت که امیدواریم عملیات این پروژه نیز سال آینده آغاز شود.

کد خبر 602252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.