معضلات محله ۴۰۰ ساله تهران رفع می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به معضلات محله نفرآباد، گفت: حدود ۳۰ سال واماندگی باعث شده بود که یک فضای فرسوده و زشت در مجاورت حرم داشته باشیم و یکی از محلات ۴۰۰ ساله تهران با این وضعیت بد روبه‌رو بود، بنابراین نخستین مصوبه در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصویب طرح «نفرآباد» بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجعفر شربیانی امروز _شنبه دوازدهم شهریورماه_ در آئین آغاز ساخت پنج هزار واحد مسکونی در منطقه ۲۰ تهران در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: هزینه مسکن در سبد هزینه خانوار در میانگین جهانی ۱۵ تا ۲۵ درصد است و تا سال گذشته در ایران ۶۰ درصد از درآمد خانوار صرف تأمین مسکن می‌شد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۷۱ تا ۱۴۰۰ این عدد بین ۳۳ تا ۶۰ درصد نوسان داشته است؛ باید بررسی کرد که آیا در سال ۱۴۰۱ آیا این عدد با واقعیت منطبق خواهد بود که به طور قطع پاسخ خیر است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: اگر در بحث خرید و اجاره مسکن کمی جست‌وجو کنیم، بیش از یک‌ونیم تا دو برابر هزینه خانوار هزینه مسکن می‌شود، در حالی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز بر رفع موضوع مسکن تاکید داشتند.

وی افزود: مسکن به مؤلفه‌های خارجی و بیگانه وابسته نیست، اما باید بررسی شود که چرا نمی‌شود این فضا و قیمت را کنترل کرد؟ اثر مؤلفه‌های کلان باعث شده تا مسکن از یک موضوع مصرفی به موضوعی سرمایه‌ای تبدیل شود. شهرداری تهران در دوره ششم مدیریت شهری بنا بر قانون به این موضوع ورود کرده و به کمک دولت آمده است، شهرداری تهران آنجا که لازم بود، در تأمین زمین و کوتاه کردن زمان صدور پروانه ورود کرده است و امروز آغاز به ساخت این پنج هزار واحد را می‌بینیم.

شربیانی با اشاره به معضلات محله نفرآباد، اضافه کرد: حدود ۳۰ سال واماندگی باعث شده بود که یک فضای فرسوده و زشت در مجاورت حرم داشته باشیم و یکی از محلات ۴۰۰ ساله تهران با این وضعیت بد روبه‌رو بود، بنابراین اولین مصوبه در ششمین دوره شورای شهر تهران تصویب طرح نفرآباد بود و امروز دو پروژه در نفرآباد کلنگ‌زنی شد.

وی گفت: پارکینگ طبقاتی در جنوب آستان عبدالعظیم حسنی (ع) باید در زمان کوتاهی کلنگ‌زنی و احداث شود و باید با این آستان نیز در موضوع مسکن مشارکت داشته باشیم تا در عمل، فاصله بین شمال و جنوب تهران را کوتاه کنیم.

کد خبر 602022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.