حل مشکلات اقتصادی بوشهر در برنامه هفتم توسعه مورد توجه خواهد بود

رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر پیشانی مبارزه با استعمار و استبداد در کشور است، گفت: مشکلات اقتصاد مردم در بُعد تجارت و شیلات مربوط به سواحل جنوبی ما است که راهکارهای مشخصی برای هر کدام از مشکلات داریم و به‌یقین حل آنها را در برنامه هفتم توسعه خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در ادامه نظارت ستادی از استان بوشهر دقایقی پیش وارد فرودگاه بوشهر شد و مورد استقبال رسمی، احمد محمدی‌زاده استاندار، غلامعلی صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان، مجمع نمایندگان استان و سایر مسئولان استانی بوشهر قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در فرودگاه و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اهداف این سفر، حضور در مراسم شهید رئیسعلی دلواری بود، این افراد نماد مبارزه با استعمار و استبداد هستند و این استان پیشانی مبارزه با استعمار و استبداد در دوران تاریخ معاصر چند صدساله تا به امروز است. لازم دیدم، به مناسبت این ایام به این استان سفر و قدرشناسی کنم، همچنین وظیفه ما است که مسائل استان با اولویت حل مشکلات مردم در آستانه برنامه هفتم و طبیعتاً بودجه سال آینده بررسی شود؛ تا از این فرصت در مجلس برای رفع آنها استفاده کنیم. البته هم باید به زیرساخت‌های استان و هم به صنایعی که بیشتر نقش ملی دارند، توجه کنیم.

قالیباف گفت: نقش جدی و اساسی بوشهر در اقتصاد ملی کشور یک واقعیت است؛ حین بازدیدی که امروز از منطقه عسلویه داشتیم توجه ما به زیرساخت‌های استان و مسائل مردم بود. در بازدید از یکی از فازهای عسلویه مسائل مربوط به زندگی مردم، مشکلات و آلودگی هوای این منطقه، مشکلات بندر و بخش تجاری بوشهر مورد توجه قرار گرفت.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه البته با شناختی که دارم، علی‌رغم ظرفیت‌هایی که وجود دارد، مشکلات اقتصادی مردم چه در بُعد تجارت و چه در بُعد شیلات مربوط به سواحل جنوبی ما است، تصریح کرد: راهکارهای مشخصی برای هر کدام از مشکلات داریم و در این سفر به‌خصوص به حوزه اشتغال و کمک به زندگی و معیشت مردم توجه خواهیم کرد، یک بخش از مشکلات نیز مربوط به زیرساخت‌های مسائل آب شرب این منطقه است که لازم است اقدامات لازم انجام شود و از فرصت‌های موجود بهره کافی ببریم.

قالیباف افزود: توجه به مسائل جاده‌ای، به ویژه حمل‌ونقل ریلی نیز از موضوعات مهم است و همچنین فرصت مناسبی است که می‌تواند در آینده کارساز باشد. امیدوارم در این مدتی که در استان هستیم با نمایندگان و استاندار به یک جمع‌بندی در مسائل برسیم و این وظیفه ما است که از استان‌هایی که چنین فرصت‌هایی دارند و می‌توانند هم مشکلات خود را حل کنند و هم ظرفیت اقتصاد ملی ما رونق ببخشند، استفاده کنیم.

کد خبر 601569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.