آقای‌گل‌شدن در خون من است/ لیگ تاجیکستان هنوز فوتبال خوبی دارد!

«لیگ‌برتر ایران در آسیا بهترین است و سطح بالاتری نسبت به لیگ تاجیکستان دارد؛ اما فوتبال تاجیکستان هم لیگی قوی دارد و هر بازیکنی نمی‌تواند در آنجا بازی کند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته روز دوم شهریورماه «شریدین زویروویچ بوبوئف» مهاجم ۲۳ ساله تاجیکستانی با عقد قراردادی به‌مدت یک‌سال رسماً به تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان پیوست.

بوبوئف، فصل گذشته در تیم ماکتارال قزاقستان توپ می‌زد و قبل‌تر در تیم‌های استقلال‌دوشنبه تاجیکستان، پنانگ مالزی و به‌صورت قرضی در بارکچی تاجیکستان نیز بازی کرده است. بوبوئف در استقلال‌دوشنبه ۵۳ گل طی ۹۲ بازی به‌ثمر رسانده و هشت قهرمانی گوناگون با این تیم کسب کرده است؛ وی در پنانگ مالزی در ۲۲ بازی ۶ گل، در بارکچی در ۲۵ بازی ۷ گل وارد دروازه حریفان کرده و البته در ۱۰ بازی برای ماکتارال موفق به گلزنی نشده است.

او همچنین ۲۲ بازی و دو گل ملی در کارنامه خود دارد. مهاجم تاجیکی جدید صنعت‌نفت در فصول ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به‌ترتیب با ثبت ۱۲ و ۱۶ گل برای استقلال‌دوشنبه آقای‌گل لیگ تاجیکستان و در همان سال به‌عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شده است‌.

چهارمین بازیکن تاجیکستانی تاریخ فوتبال ایران در نخستین بازی خود برای صنعت‌نفت در چارچوب هفته سوم لیگ‌برتر مقابل هوادار تهران، تک‌گل پیروزی‌بخش آبادانی‌ها را به‌ثمر رساند تا نشان دهد بازیکن فرصت‌طلب و چارچوب‌شناسی است.

بوبوئف پس از پیوستن به صنعت‌نفت برای نخستین‌بار به گفت‌وگو نشست و درخصوص مسائل مختلفی پاسخ‌گوی ما بود؛ این مصاحبه جالب و جذاب را می‌توانید در ادامه بخوانید.

چه‌شد که لیگ‌برتر ایران را برای ادامه فوتبال انتخاب کردید؟

لیگ‌برتر ایران یکی از بهترین لیگ‌های آسیا است و خوشحالم که در اینجا بازی می‌کنم.

پاختاکور ازبکستان خواهان جذبتان بود ولی به صنعت‌نفت پیوستید؛ ماجرا چه‌بود؟

این پیشنهاد در ماه فوریه برای من ارسال شد و از آن زمان ارتباطاتی با این باشگاه داشتم. اما باشگاه صنعت‌نفت را می‌شناختم و برایم راحت بود که پیشنهاد این تیم را قبول کنم.

برای شناختن فوتبال ایران و صنعت‌نفت آبادان از هم‌وطنانتان در تیم پرسپولیس کمک گرفتید؟

از دوستانم منوچهر صفروف و وحدت هنانوف، درباره لیگ‌برتر ایران پرس‌وجو کردم؛ آنان به من گفتند صنعت‌نفت یک باشگاه معروف است و این معروفیت از طرفداران و تاریخچه‌اش نشئت می‌گیرد؛ اما در برخی از ماه‌ها هوا در آبادان خیلی گرم است و بازی‌کردن در آنجا راحت نیست، نیاز است که با آب‌وهوایش تطبیق پیدا کنی. اما در نهایت آمدم و روزبه‌روز حس بهتری نسبت به این شهر و تیم پیدا می‌کنم. بازیکنان برخورد خیلی‌گرمی با من داشتند و در تمامی موارد به‌من کمک کردند.

آقای‌گل شدن در خون من است/آنان‌که می‌پرسند مگر تاجیکستان فوتبال دارد در غار زندگی می‌کنند!

درباره دیدار برابر تیم فوتبال هوادار بگویید؛ توانستید در اولین بازی برای صنعت‌نفت گل سه‌امتیازی بزنید

خیلی‌خوشحالم که توانستیم سه‌امتیاز را کسب کنیم، آمادگی خوبی داشتیم و کار تیمی خوبی نیز انجام دادیم و برای همدیگر جنگیدیم.

نظرتان درخصوص هواداران خونگرم و متعصب صنعت‌نفت چیست؟ صحبتی با آنان دارید؟

منتظرم ورزشگاه خانگی صنعت‌نفت و هوادارانش را از نزدیک ببینم، امیدوارم بتوانیم طرفداران صنعت‌نفت را با بازی‌ها و نتایج‌مان خوشحال کنیم، تمام تلاشمان را خواهیم کرد که شرایط خوبی در این فصل داشته باشیم.

سطح لیگ‌برتر ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

همان‌طورکه گفتم در بهترین لیگ آسیا، فوتبال خیلی‌سریع و با جنگندگی بالایی پیش می‌رود، امیدوارم بتوانم بهترین بازی‌ام را اینجا در صنعت‌نفت به‌نمایش بگذارم و توانمندی‌هایم را بهبود ببخشم.

گویا پرسپولیس و استقلال را تعداد پرشماری در کشور شما می‌شناسند؛ دوست‌داری روزی در این دو تیم بازی‌کنید؟

در رابطه با این تیم‌ها شنیده‌ام، آنان خیلی قوی و از بهترین‌های آسیا هستند ولی الان همه‌چیز در ذهن من مربوط به صنعت‌نفت و بازی آینده تیمم است.

می‌دانی صنعت‌نفت به برزیل ایران معروف است؟

بله شعار معروف‌شان را هم شنیده‌ام که می‌گویند «آبادان برزیلته».

دو بار در لیگ تاجیکستان به آقای‌گلی رسیده‌اید؛ هدفتان در لیگ‌برتر ایران چیست؛ به آقای‌گل در ایران فکر می‌کنید؟

هدف من این است که بتوانم همراه تیمم به موفقیت برسم و کیفیت خودم را افزایش دهم. آقای‌گل شدن در خون من است و همیشه و همه‌جا می‌خواهم بتوانم به آقای‌گلی دست پیدا کنم.

به‌نظر خودتان تفاوت سطح فوتبال ایران و تاجیکستان چقدر است؟

می‌توانم بگویم لیگ تاجیکستان هنوز فوتبال خوبی دارد، البته که لیگ‌برتر ایران سطح بالاتری دارد اما لیگ تاجیکستان نیز قوی است و هر بازیکنی نمی‌تواند در آنجا بازی کند!

برخی‌ها در ایران می‌گویند مگر تاجیکستان هم فوتبال دارد؟

آنان اینترنت ندارند یا در غار زندگی می‌کنند! (با خنده)

وقتی درحال تماشای بازی از تلویزیون هستید فکر می‌کنید شاید بتوانید حتی در لیگ‌برتر تاجیکستان بازی کنید ولی از درون، ماجرا کاملاً متفاوت است و همه‌چیز فرق می‌کند. من در لیگ تاجیکستان بازی کرده‌ام و می‌دانم که در رابطه با چه‌چیزی صحبت می‌کنم. البته که لیگ تاجیکستان مانند ایران و ژاپن نیست اما به‌هرحال شرایط خوب است.

در رابطه با تیم‌ملی تاجیکستان بگویید؛ توانستید به جام ملت‌های آسیا صعود کنید. شرایط در تیم ملی‌تان چگونه است؟

بله ما یک تاریخچه و گذشته‌ای داشتیم که آن را رقم زدیم، اما دیگر پشت‌سر گذاشته‌شده و درحال‌حاضر برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌شویم، تیم خوب و صمیمی داریم و همه مانند یک خانواده هستیم؛ به‌قدری با یکدیگر صمیمیت داریم که منتظرم اردو و تمرینات‌مان آغاز شود، دلم برای بچه‌ها تنگ شده است.

آقای‌گل شدن در خون من است/آنان‌که می‌پرسند مگر تاجیکستان فوتبال دارد در غار زندگی می‌کنند!

غذاهای ایرانی همیشه برای ما خاص هستند؛ آن‌ها را امتحان کرده‌اید؟

قطعاً تلاش می‌کنم که غذاهای جدیدی را تجربه کنم، صادقانه بگویم هنوز غذای خاصی را امتحان نکرده‌ام چراکه زمانش را نداشتیم ولی یک لیستی درست خواهم کرد و حتماً غذاهای ایرانی را امتحان خواهم کرد.

قورمه‌سبزی را خورده‌ام و واقعاً دوست داشتم.

علاوه‌بر امتحان‌کردن غذاهای مختلف، به‌دنبال چه تجربه‌هایی در ایران هستید؟

می‌خواهم خیلی از مکان‌های تاریخی ایران را ببینم، می‌دانم که ایران تاریخی بسیار غنی دارد و خیلی برایم جذاب است؛ قطعاً بازدید کردن از افسانه‌ها و شاعران دوست‌داشتنی که ما به آنان افتخار می‌کنیم لذت‌بخش است.

شنیده شد که در یکی از برنامه‌های تلویزیونی ایران گفته بودند عناوین خاصی کسب نکرده‌اید؛ درحالی‌که در آقای‌گلی دبل داشته‌اید؛ درباره این ادعا نظری ندارید؟

نکته خاصی در رابطه با خودم ندارم که بگویم، به‌این خاطر که حتی اگر دیروز کفش طلا برنده شده باشم مربوط به امروز نیست؛ فوتبال بدین‌شکل است که هر روز باید بهترین خودت را نشان بدهی. اهمیت نمی‌دهم که چه کسانی چه حرف‌هایی در رابطه با من می‌زنند چرا که خودم را می‌شناسم و می‌دانم که می‌توانم از پس چه‌کارهایی بربیایم.

شرایط فعلی صنعت‌نفت چطور است؟ در آبادان همه‌چیز خوب پیش می‌رود؟

همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رود، بازیکنان هم‌تیمی‌ام بسیار صمیمی و مهربان هستند و به‌من کمک می‌کنند، مردم آبادان نیز خیلی به‌من کمک کردند که در اینجا احساس راحتی داشته باشم و همیشه از من می‌پرسند که چه چیزهایی نیاز دارم.

پس از گذشت چند هفته، کار کردن با بازیکنان و کادر فنی ایرانی چگونه بوده است؟

سرمربی و کادر فنی بسیار حرفه‌ای هستند و خیلی خوب می‌دانند که چه‌کاری انجام می‌دهند؛ جالب است سرمربی‌مان زبان‌های متفاوتی را می‌داند و اگر من نکته‌ای را متوجه نشوم او به‌هر زبانی که شما بخواهید به‌راحتی صحبت می‌کند (با خنده) و این کار را برای من خیلی آسان می‌کند.

در پایان صحبت خاصی دارید؟

نه. آرزوی صلح و انسانیت برای همه مردم دارم.

گفت‌وگو از علی کریمی؛ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 600509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.