فاضلاب شهری گلپایگان ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

فرماندار گلپایگان گفت: پروژه فاضلاب شهری این شهر یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما از سوی صنایع شهرستان استقبال برای خرید پساب نشده است.

محمدرضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: در هفته دولت در شهرستان گلپایگان بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان پروژه با آورده بخش خصوصی و کمک دولت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی مصوبه مجلس بود که با اقدام شجاعانه دولت اجرایی شد، افزود: در بعد کلان کشور حذف ارز ترجیحی با هدف کوتاه کردن دست رانت‌خواران و سودجویان بود؛ البته به‌رغم پیگیری ستاد تنظیم بازار هنوز در بازار مشکل گرانی کالاها و قیمت میوه وجود دارد که در این زمینه همراهی مردم و نظارت خودجوش اصناف احساس می‌شود.

فرماندار گلپایگان با اشاره به فعالیت پلیس به اضافه ۱۱۰ در این شهر، تصریح کرد: افزایش تعداد این دفاتر تابع شرایطی همچون جمعیت و تعداد متقاضیان دارد و در حال حاضر با توجه به نزدیک بودن اربعین حسینی و نیاز به صدور گذرنامه، اگر دفتر جدیدی به شهرستان تعلق گیرد، ورود پیدا می‌کنیم تا طبق شاخصه‌ها دفتر دیگری در شهرستان ایجاد شود.

وی با اشاره به افزایش اجاره بهای مسکن در شهر گلپایگان، افزود: در این شهر به دلیل تقاضای زیاد مسکن با کمبود عرضه مسکن مواجه هستیم، البته راهکار اصلی رفع مشکل عرضه مسکن است که در این راستا جلسات شورای مسکن هفته‌ای یک بار تشکیل می‌شود تا با تزریق مسکن به شهرستان قیمت‌ها شکسته و مستأجران با کمترین مشکل مواجه شوند، مالکین مسکن نیز در نرخ گذاری قیمت اجاره بهای مسکن انصاف را رعایت کنند تا جوانان در ابتدای زندگی با مشکل مواجه نشوند.

فرماندار گلپایگان گفت: در بارندگی‌های مردادماه امسال خسارت ناشی از سیل به محور تیکن و در جاده امام زاده صالح پیغمبر، قنوات روستای در و مزارع کشاورزی حاجیله و هرستانه ۲۰۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، همچنین ۷۰۰ میلیارد ریال نیز به استخر پرورش آبزیان شهرستان خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه برای تعریض قسمتی از جاده شهر گلشهر به همراه آسفالت رفیوژ میانی آن ۲.۵ میلیارد تومان هزینه صرف شده است، خاطرنشان کرد: در راستای پروژه ساماندهی پنج راهی شرکت سهامی زراعی، ابتدا طرحی در قالب پل زیرگذر و روگذر تهیه شده بود، اما نیاز به آزادسازی و رضایت مالکان داشت، لذا طرح جدیدی در قالب چهار خطه شدن محور در حدفاصل کارخانه آرد تا پنج راهی شرکت سهامی زراعی تهیه شده است؛ که عملیات اجرایی آن اجرایی خواهد شد.

عسگریان با اشاره به اینکه بر اساس گزارش شبکه بهداشت و درمان به عنوان متولی سلامت جامعه، آب شرب شهر گلپایگان از لحاظ بهداشتی مشکل ندارد و تنها مشکل آب، کیفیت آن است که تلاش برای جلوگیری از تکرار اتفاقات سال گذشته در حال انجام است.

وی گفت: در تخصیص حقابه کشاورزی شهرستان، سند حقابه در زمان احداث سد کوچری توسط وزارت نیرو برای میزان مصرف در سال‌های ترسالی و خشکسالی دیده شده است و در وزارت نیرو تلاش داریم تا اصلاحاتی در سند حقابه از طریق راهکار مربوطه انجام شود.

فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه فاضلاب شهری گلپایگان در نظر گرفتیم تا به سرانجام برسد، افزود: برای اجرای این پروژه یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که کمک بخش خصوصی می‌رساند، از سوی صنایع شهرستان استقبالی برای خرید پساب نشده است.

وی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان برای پروژه‌های مختلف شهرستان گلپایگان بیش ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است، مدیران ادارات در جذب اعتبار اهتمام ورزند.

عسگریان از اختصاص ۳۰ هکتار زمین برای اجرای فاز سوم شهرک صنعتی گلپایگان خبر داد و گفت: در تلاش برای ایجاد صنایع غیر آلاینده در شهرستان هستیم و در حوزه راهداری نیز ۱.۵ کیلومتر روکش آسفالت محور دهق - گلپایگان، و چهار کیلومتر روکش آسفالت کمربندی شرق گلپایگان اجرا شد.

کد خبر 600432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.