افزایش عرضه‌ در بازار/دامنه نوسان ۶ درصدی دوشنبه اجرا می‌شود

شاخص کل بازار بورس تهران، امروز با رشد هفت هزار و ۶۷۳ واحدی به سطح یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴۶ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با رشد دو هزار و ۷۷ واحدی در سطح ۴۱۰ هزار و ۳۲۷ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز روند بهتری را سپری کرد و با رشد هفت هزار واحدی به سطح مقاومتی یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رسید و در نیمه دوم بازار کمی سطح عرضه‌ها افزایش یافت، دو صندوق دولتی به دلیل مصوبه هیأت دولت مورد تقاضا قرار گرفت و صندوق پالایش رشد چهار درصدی را تجربه کرد، روند بازار فرابورس نیز مثبت بود و توانست رشد ۶۹ واحدی را تجربه کند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد هفت هزار ۶۷۳ واحدی به سطح یک میلیون ۴۵۰ هزار و ۴۶ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۷۷ واحدی در سطح ۴۱۰ هزار ۳۲۷ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۹۵

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۹۱

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۶۹ به سطح ۱۹ هزار ۳۹۰ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۴۰

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۱۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۴۲ هزار ۵۱۳ و ۳۶ هزار ۷۳۵ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد ۵۲۰ و سه میلیارد ۵۷ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. پالایش

۳. افران

۴. دارا یکم

۵. خساپا

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. خساپا

۳. خودرو

۴. خگستر

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. شپدیس

۲. کالا

۳. دسبحا

۴. غشصفها

۵. وبهمن

بیشترین کاهش قیمت

۱. وآذر

۲. ونیرو

۳. قصفها

۴. پکرمان

۵. غاذر

وضعیت تکنیکالی شاخص کل‌

افزایش عرضه‌ در بازار/دامنه نوسان ۶ درصدی دوشنبه اجرا می‌شود

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۲۰ واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: باید رفتار شاخص طی روزهای آینده بررسی شود که آیا می‌تواند سطح مقاومتی پیش رو را از مقابل بردارد یا خیر، در صورتی عبور از این محدوده پیش بینی روند صعودی برای بازار خواهیم داشت، امروز کمی در محدوده یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد سطح عرضه‌ها افزایش یافت.

اطلاعیه رسمی شرکت بورس در خصوص افزایش دامنه نوسان قیمت

براساس اطلاعیه رسمی شرکت بورس در خصوص افزایش دامنه نوسان قیمت در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران، دامنه نوسان حق‌تقدم‌های بورسی به مثبت و منفی ۱۴ درصد رسید.

افزایش عرضه‌ در بازار/دامنه نوسان ۶ درصدی دوشنبه اجرا می‌شود

سصوفی در مرداد ماه

در پنجمین ماه سال مالی سیمان صوفیان توانسته است فروشی برابر ۹۷ میلیارد تومان داشته باشد. فروش پنج ماهه امسال رشد ۷۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش شرکت ۱۳۴ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۱۴۶ هزار تن بوده است.

سصوفی در این ماه نیز تولید ۱۳۰ هزار تن محصولات نهایی را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۱۴۷ هزار تن بوده است. قطعی برق علت کاهش تولید نسبت به ماه گذشته و میانگین سال قبل می‌باشد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برای محصول محصولات نهایی ۷,۲۰۴ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۴,۶۵۴ ریالی استوار بوده است.

شجم در مردادماه

در یازدهمین ماه سال مالی صنایع پتروشیمی تخت جمشید توانسته است فروشی برابر ۲۳۸ میلیارد تومان داشته باشد. فروش یازده ماهه امسال رشد ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. متوسط فروش سال جاری شرکت برابر با ۲۲۶ میلیارد تومان گزارش شده است

در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۵.۰ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی جاری و گذشته اعداد ۵.۱ و ۵.۹ هزار تن بوده است. شجم در این ماه نیز تولید ۶.۶ هزار تن محصول را گزارش کرده است. در سال جاری و سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۵.۴ و ۶.۱ هزار تن بوده است تولید یازده ماهه امسال کاهش ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت به طور متوسط در سال جاری ۴۴۲,۲۷۹ ریال است که در ماه مورد گزارش به ۴۷۳,۷۲۳ ریال رسیده است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۳۵۵,۰۵۳ ریالی استوار بوده است.

فروش نسبتاً خوب فولاد در بورس کالا

شرکت در مرداد ماه ۹,۵۰۸ میلیارد تومان فروش با متوسط نرخ ۱۹۹,۹۰۰ ریال / کیلو در بورس کالا ثبت کرده است. نرخ فروش، کاهش هشت درصد و مقدار فروش افزایش ۲۲ درصد نسبت به ماه گذشته داشته است. حاصل کاهش نرخ و افزایش مقدار فروش نسبت به ماه گذشته، افزایش ۱۴ درصد مبلغ فروش است.

شرکت در سال گذشته به طور متوسط ۳۸۹ هزار تن محصول در هر ماه فروخته که این متوسط در سال جدید به مقدار ۵۳۲ هزار تن رسیده است. با توجه به اوضاع نابسامان چین در کنار اعمال سیاست‌های انقباضی اکثر بانک‌های مرکزی دنیا و در صدر همه آنها فدرال رزرو، شاهد کاهش قیمت کامودیتی ها از جمله محصولات زنجیره فولاد هستیم. نکته قابل توجه دیگر، کاهش چشم‌انداز رشد اقتصادی چین که عامل دیگری برای کاهش تقاضای محصولات زنجیره فولاد است.

نگاهی به بازارهای جهانی

مهم‌ترین رویداد هفته گذشته گردهمایی سالانه جکسون هول با موضوع "ارزیابی مجدد محدودیت‌ها در اقتصاد و سیاست" بوده که از روز پنجشنبه آغاز شده و تا امروز ادامه می‌یابد. دیروز پاول در این گردهمایی سخنرانی داشت که با واکنش شدید بازار مواجه شد. سخنرانی پاول حاکی از تصمیم قاطع فدرال رزرو برای کنترل تورم حتی به قیمت کاهش رشد اقتصادی بوده است.

هدف اصلی بازگرداندن تورم به سطح دو درصد است و کاهش تورم مستلزم یک دوره طولانی از رشد زیر سطح روند بلندمدت خود است. به دنبال سخنرانی پاول، انتظارات تورمی به سمت افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو تغییر کرد و تقویت دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها، تضعیف طلا و سقوط بازارهای سهام آمریکا را به همراه داشت.

رشد اقتصادی آمریکا در فصل دوم سال که در گزارش اولیه منفی ۰.۹ درصد منتشر شده بود، در گزارش جدید بهبود داشته و به منفی ۰.۶ درصد رسیده است. شاخص قیمت PCE ماهانه کمتر از انتظارات بازار منتشر شد و به ۰.۱ درصد رسید. نرخ رشد درآمد شخصی نیز کمتر از انتظارات بازار منتشر شد. در واکنش به داده‌های اقتصادی، انتظارات نرخ بهره‌ای کاهش پیدا کرد و دلار آمریکا نیز تضعیف شد. اما بعد سخنرانی دیروز پاول، انتظارات فعالین بازار مجدداً به سمت افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره تغییر کرد.

با نزدیک شدن به فصل سرما، قیمت انرژی در اروپا مجدداً اوج گرفته است. قیمت گاز در اروپا به بیش از ۱۰۰ دلار در هر میلیون بی تی یو رسیده است. اوج‌گیری مجدد قیمت انرژی در اروپا باعث شده تا قیمت برخی کالاها از جمله اوره، صعودی شود.

نقشه بازار

افزایش عرضه‌ در بازار/دامنه نوسان ۶ درصدی دوشنبه اجرا می‌شود

کد خبر 600104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.