افزایش اکیپ‌های زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در قزوین

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از افزایش اکیپ‌های زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قزوین، حسین عمویی گفت: براساس مصوبه کارگروه کنترل حیوانات استان، طرح ضربتی ساماندهی سگ‌های بدون صاحب از ابتدای شهریور به مدت یک ماه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است

وی افزود: در همین راستا تعداد اکیپ‌های زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب به شش اکیپ افزایش پیدا کرد و تعداد چهار واحد سیار جهت گشت‌زنی و نظارت در سطح شهر راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در خصوص فرایند انجام کار، خاطرنشان کرد: ابتدا سگ‌های بدون صاحب شناسایی و زنده‌گیری می‌شود و پس از انجام معاینات تشخیصی توسط دامپزشک، نسبت به انجام عملیات انگل‌تراپی، واکسیناسیون، عقیم‌سازی، پلاک‌گذاری و واگذاری و رهاسازی اقدامات لازم انجام می‌شود.

عمویی اضافه کرد: شهرداری قزوین در حوزه وظایف خود توان جمع‌آوری این سگ‌ها را دارد، اما گاهی اوقات مشاهده می‌شود که از شهرهای اطراف، سگ‌های جمع‌آوری شده را در داخل یا حاشیه شهر رها می‌کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده این گونه موارد بلافاصله با سامانه ارتباط شهروندی ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه غذا دادن به سگ‌های بدون صاحب موجب ماندگاری آن‌ها در شهر و افزایش تولید مثل آنها می‌شود، تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در این خصوص با شهرداری همکاری کنند و پسماندهای خود را رأس ساعت مقرر در مخازن زباله قرار دهند.

کد خبر 600092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.