بهره‌برداری از پروژه توریستی «سورو» در سومین روز از هفته دولت

در وبیناری با حضور علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور رستوران بزرگ پروژه توریستی تفریحی سورو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی امروز جمعه_ چهارم شهریورماه _ در این وبینار، اظهار کرد: این مجموعه شامل پلاژ بانوان با مساحت ۲۴۰۰ مترمربع با دو بازوی ۱۱۰ متری و استخر روباز ۲۰۰ مترمربعی شامل (سالن بدنسازی مجهز، سالن ماساژ، رختکن، دوش، سالن عکاسی) و پلاژ آقایان با مساحت ۱۱۰۰ مترمربع، فضای سبز: بالغ بر یک هکتار است.

وی افزود: پیمانکار این مجموعه بزرگ شرکت آنامیس سازان جرون است که کل مبلغ قرارداد ۲۶ میلیارد تومان بوده که در چند فاز پروژه را اجرا کرده است و امروز رستوران این مجموعه با مساحت ١١٥٠متر مربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: برای تجهیز رستوران با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که شامل تجهیزات کلی آشپزخانه و رستوران مدرن، نصب و راه‌اندازی تهویه‌های سرمایشی قوی مجموعه انشعاب آب و برق و فاضلاب؛ دکوراسیون کامل تعمیرات تجهیزات کلی ساختمان صورت گرفته است، فاز اول این مجموعه در سال ۹۷ افتتاح شده که امروز رستوران بزرگ این پروژه افتتاح می‌شود.

بندرعباس از مهمترین بنادر کشور است

وی ادامه داد: ما به جرأت می‌توانیم بگوییم بندرعباس با انبوهی از ظرفیت‌ها در جنوب کشور یکی از مهم‌ترین بنادر کشور است چرا که در همه حوزه‌ها از تجاری گرفته تا گردشگری و صنعت و معدن، انرژی، کشتیرانی و کشتی سازی، نفت و گاز و حتی به لحاظ نظامی پیشرو، مهم و در اولویت است.

نوبانی ادامه داد: یک شهر با این همه ظرفیت گوناگون و مزیت قطعاً باید از سیما، منظر و هویت شهری بالایی برخوردار باشد و استانداردهای زندگی مردم شهر باید در بالاترین رتبه قرار بگیرد، برای رسیدن به این مهم اهداف و چشم‌انداز ویژه نیاز است آن‌وقت می‌توانیم بگوییم پایتخت اقتصادی کشور شأن و منزلت شهری آن به اندازه اسم آن است و برابری تولید، ثروت و سرمایه با توسعه شهری رعایت شده است.

وی ادامه داد: بندرعباس با بیش از بیست کیلومتر ساحل مفید و قابل استفاده در محیط شهری از جنوب کاملاً به دریا وصل شده و این موقعیت یک حسن بزرگ برای این شهر است که متأسفانه هنوز آن طور که باید از آن استفاده درست نشده، شرکت‌های بزرگ صنایع و بنادر غرب شهر باید در توسعه شهر به شهرداری کمک کنند اگر این اتفاق به شکل سیستماتیک و جامع اجرا شود قطعاً بندرعباس با بنادر و کشورهای حوزه خلیج فارس در همه ابعاد می‌تواند رقابت کند.

بندرعباس با جمعیتی بیش از ۷۰۰ هزار نفر نیازمند توسعه همه جانبه

شهردار بندرعباس تصریح کرد: بندرعباس با جمعیتی بیش از ۷۰۰ هزار نفر نیاز دارد که توسعه همه جانبه در آن شکل بگیرد و از همه جهات تقویت شود به توسعه شهر با توجه به تولید ثروتی که این شهر دارد باید جامع‌تر پرداخته شود در واقع نیاز است به اندازه ثروتی که شهر بندرعباس برای کشور تولید می‌کند به همان اندازه چهره شهر یک چهره تجاری، اقتصادی، صنعتی و توریستی باشد.

وی اضافه کرد: جای چندین مجموعه تفریحی گردشگری و توریستی، چندین شهربازی، بازار ماهی، آکواریوم و پارک آبی و بوستان‌های مدرن ساحلی و کلوپ‌های ورزش دریایی و زمین‌های ورزشی ساحلی در این شهر خالی است و در این زمینه‌ها شهر با حداقل‌ها روبه‌رو است و در برخی از آیتم‌ها حداقل‌ها هم هنوز فراهم نشده است، شهرداری در چندین دهه شهر را با ظرفیت‌هایی که دارد مدیریت کرده است و امروز هم با همان ظرفیت‌ها با تلاش دوچندان با برنامه و نقشه راهی مدون با بهره‌گیری از نیروهای جوان انقلابی و همراه در شورای شهر در مسیر توسعه در حال حرکت است.

نوبانی گفت: اما نکته مهم در ادامه این مسیر همکاری و همیاری ارگان‌ها، سازمان‌ها، صنایع و بنادر غرب شهر است، در برخی از موارد مانند بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی در شهر به واسطه بازار کار و مهاجرت‌های فصلی و دائمی هموطنان به این شهر باید عزم و مصوبه ملی ایجاد شود.

وی افزود: من از نمایندگان مجلس، بزرگان و معتمدان شهر از شورای شهر و دستگاه‌های اجرایی، مدیریت کلان استان و نماینده ولی‌فقیه در استان درخواست می‌کنم برای رسیدن به نقطه اوج توسعه شهر برای دستیابی به آبادانی به حق این شهر برای ساختن یک شهر مدرن و پیشرفته بندری شهرداری را یاری کنند.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: قطعاً در این برهه از زمان و در این مقطع از تاریخ با حمایت دولت مردمی و نگاه ویژه مجلس انقلابی و حزب الهی می‌توانیم قدم‌های بزرگ و ثمربخشی را برای شهر برداریم تا شهرمان مانند مرواریدی درخشان در همسایگی خلیج فارس بدرخشد و رنگ و بوی توسعه و پیشرفت در حوزه شهری به مانند حوزه اقتصاد تجارت صنعت و بنادر شهر را فرا بگیرد.

وی افزود: همانطور که بندرعباس ۲۰ سال پیش با امروز قابل مقایسه نیست امیدواریم با ورود و همکاری شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای بزرگ در مناطق ویژه و دیگر پروژه‌های عظیم ملی در غرب شهر اتفاقات بی‌نظیری رخ دهد چرا که شهر و شهروندان با رعایت انصاف و صبوری منتظر هستند که مشکلات شهری با هم‌اندیشی و همکاری مسئولان گره گشایی شود.

کد خبر 599806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.