«محترم بانو» به کاشان می‌آید/ رونمایی از ۵۰ پروژه شهری سمنان

پر بازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «توسعه شهری چادگان بر پایه گردشگری است»، «ششجوان در انتظار آسفالت / وعده استاندار عملی می‌شود؟»، «ایجاد دسترسی‌های ایمن از بزرگراه به ناحیه ۲ شهر»، «رونمایی از ۵۰ پروژه شهرداری در هفته دولت»، «زندان سابق کاشان در کش‌وقوس تصمیم مدیران»، «برگزاری برنامه ادبی‌هنری «محترم بانو»، «هفت‌خان مرمت شهری»، «گلزار شهدای مبارکه عطرافشانی شد»، از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

توسعه شهری چادگان بر پایه گردشگری است

از عناوین پربازدید خبری شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «توسعه شهری چادگان بر پایه گردشگری است» بود.

محمد عرب‌چادگانی، شهردار چادگان گفت: توسعه و پیشرفت شهری این خطه، متناسب با فرصت‌های گردشگری و رونق این صنعت است.

ششجوان در انتظار آسفالت / وعده استاندار عملی می‌شود؟

«ششجوان در انتظار آسفالت / وعده استاندار عملی می‌شود؟» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان شهری تشریح شد.

آسفالت معابر ششجوان مطالبه ۳۰ ساله اهالی است و حرف امروز و دیروز نیست؛ ساکنان ششجوان به وعده سفر استاندار دلخوش کرده بودند تا با آسودگی‌خاطر به استقبال فصل سرما بروند.

در سفر استاندار اصفهان به شهرستان بوئین‌میاندشت و بازدید از محله ششجوان، با توجه به نامناسب بودن وضعیت معابر و خیابان‌های این محله از شهر به دلیل نبود آسفالت، مصوبه تخصیص ۲۰۰ تن قیر به ششجوان در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان و استان به تصویب رسید. شهروندان از این وعده استاندار خوشحال شدند و امید داشتند که زمستان ۱۴۰۱ را متفاوت آغاز کنند؛ تصور بر این بود که مطالبه دیرینه ششجوانی‌ها محقق می‌شود، اما چند ماه از این مصوبه می‌گذرد و وعده‌ها عملیاتی نشده است.

ایجاد دسترسی‌های ایمن از بزرگراه به ناحیه ۲ شهر

سیدمهران موسوی، شهردار منطقه دو ناحیه فولادشهر گفت: شهروندان ناحیه ۲ فولادشهر پس از گذشت سال‌ها از آغاز اجرای پروژه عظیم مسکن مهر این شهر همچنان چشم انتظار همت مسئولان و متولیان امر برای ایجاد راه ورودی و خروجی مناسب و ایمن هستند.

رونمایی از ۵۰ پروژه شهرداری در هفته دولت

سیدعلی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان از افتتاح ۵۰ پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی و زیست‌محیطی شهرداری در هفته دولت با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

زندان سابق کاشان در کش‌وقوس تصمیم مدیران

«زندان سابق کاشان در کش‌وقوس تصمیم مدیران» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو مدیران شهری تشریح شد.

تأمین امنیت شهر و شهروندان از وظایف مدیریت شهری است، با این وجود نبود مدیریت واحد در یک شهر و اعمال‌نظر سازمان‌های مختلف، بعضاً موجب ایجاد مشکلاتی می‌شود و آسایش‌خاطر ساکنان شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به‌تازگی در شهر کاشان تصمیمی گرفته شده که نارضایتی و مخالفت شدید شهروندان را در پی داشته است، مکانی که به عنوان زندان سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، اکنون به مکان دیگری منتقل شده و قرار است زندان سابق شهر به ندامتگاه معتادان متجاهر تبدیل شود؛ این تصمیم مخالفت شدید شهروندان را در پی داشته است و آنان خواهان تجدیدنظر جدی مدیران شهر و مسئولان استان هستند.

برگزاری برنامه ادبی‌هنری «محترم بانو»

محمدحسین واحدیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: تولید محتوا با محوریت عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهای نخستین جایزه ادبی‌هنری «محترم بانو» است؛ نخستین جایزه ادبی‌هنری «محترم بانو» به منظور معرفی شهیده «سیده محترم بانو قاضی‌فینی» از شهدای کشف حجاب رضاخانی در کاشان از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در قالب عکس، طراحی پوستر، نقاشی، ادبیات (شعر، داستان و رمان) و سرود برگزار می‌شود.

هفت‌خان مرمت شهری

«هفت‌خان مرمت شهری» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

مرمت شهری مراحل مختلف دارد؛ گاهی به صورت مقطعی و زمانی به شکل مداوم در بافت‌ها و فضاهای شهری انجام می‌شود اما نگهداری، نگرشی فراتر از مرمت است. مرمت شهری را می‌توان به سه طریق عمده نوسازی، بازسازی، بهسازی و توانمندسازی به انجام رساند که هر یک از آن‌ها دربرگیرنده مجموعه اقداماتی است.

گلزار شهدای مبارکه عطرافشانی شد

«گلزار شهدای مبارکه عطرافشانی شد» نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت.

مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای شهر مبارکه در نخستین روز از هفته دولت، با حضور جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

کد خبر 599742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.