۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
نذر خون تاکسیرانان قزوین

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از نذر اهدای خون تعدادی از تاکسیرانان و کارکنان سازمان تاکسیرانی به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایشان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قزوین، محمدرضا وثوق‌نیا اظهار کرد: با توجه به ایام سوگواری حسینی، حدود چهل نفر از کارکنان و تاکسیرانان ناوگان سازمان تاکسیرانی با حضور در سازمان انتقال خون، نذر اهدای خون به جا آوردند.

وی افزود: تاکسیرانان در میان مشاغل گوناگون بیشترین ارتباط چهره به چهره را با شهروندان دارند و به عنوان سفیران فرهنگی شهر محسوب می‌شوند، با این حرکت فرهنگی ارادت خود به سید و سالار شهیدان و یاران باوفایشان را به نمایش درآوردند.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسئله اهدای خون یک ضرورت اجتماعی است، نذر اهدای خون در ایام محرم و صفر می‌تواند اقدام فرهنگی بسیار خوبی برای تأمین نیازهای خونی شهر باشد، زیرا فرد اهدا کننده، با اهدای خون خود هم جان یک نفر را نجات می‌دهد و هم خون خود را نذر امام حسین (ع) می‌کند.

وثوق‌نیا تصریح کرد: اگرچه نیاز به خون در برخی بیماران مانند مبتلایان تالاسمی یک نیاز دائم و مستمر است، اما بیماران بسیاری، مانند افراد تصادفی به خون احتیاج پیدا می‌کنند که نباید آنها را فراموش کرد. امید است شهروندان عزیز هم با تاسی از این حرکت فرهنگی تاکسیرانان در ایام سوگواری برای نذر اهدای خون به نیت سید و سالار شهیدان در پایگاه‌های انتقال خون حاضر شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه بیشتر شهروندان در روز تاسوعا و عاشورا برای اهدای خون در سازمان انتقال خون حضور به هم می‌رسانند و بعد از این ایام نذر اهدای خون کاهش می‌یابد، با هماهنگی مسئولان سازمان انتقال خون برای حفظ و افزایش موجودی ذخایر خون شهری، روز سوم شهریور برای اهدای خون تاکسیرانان و کارکنان سازمان تاکسیرانی در نظر گرفته شد.

کد خبر 599619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.