نیروی انسانی اصلی‌ترین سرمایه مشارکت است

رئیس ستاد سمن‌های شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اصلی‌ترین‌ سرمایه مشارکت و کار گروهی نیروی انسانی است، گفت: مدیریت منابع انسانی یکی از کارهای بسیار سخت است و قرار گرفتن افراد، سلایق و اندیشه‌های مختلف در کنار هم، مدیریت منابع انسانی را سخت‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد علوی، امروز_ شنبه بیست‌ونهم تیرماه در جمع تشکل‌های مردم نهاد در خصوص ترویج فرهنگ هم‌دلی، اظهار کرد: اصلی‌ترین سرمایه مشارکت و کار گروهی نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: مدیریت منابع انسانی یکی از کارهای بسیار سخت است و قرار گرفتن افراد، سلایق و اندیشه‌های مختلف در کنار هم مدیریت منابع انسانی را سخت‌تر می‌کند. مشارکت آن هم از روی نوع‌دوستی در روح، جان، اندیشه، آئین و فرهنگ ایرانیان ریشه دارد.

رئیس ستاد سمن‌های شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشارکت محلی از نوع انسان‌دوستانه، در وجودمان ریشه دارد، اما پیشرفت شهرها این مشارکت را ضعیف کرده است و باید این موضوع را بپذیریم که در گذشته در کوچه‌هایی زندگی می‌کردیم که به شکل افقی پیشرفت کرده بود و همسایگان یکدیگر را می‌شناختند، اما امروزه شهر به صورت عمودی پیشرفت می‌کند و در آپارتمان‌ها جمعیت به قدری زیاد شده که ساکنان شاید حتی یکدیگر را ندیده باشند. شرایط جدید تضعیف‌کننده روح فعالیت‌های مشارکتی است.

وی اضافه کرد: ستاد سمن‌های شهر تهران با توجه به مأموریت و اهدافی که برای ارتقای نقش تشکل‌های مردمی در سطح محلات دارد، اقدام به اجرای طرح رویش برای شناسایی، هویت‌بخشی، توان افزایی فعالیت تشکل‌ها با رویکرد شناخت حلقه‌های میانی و خودجوش در سطح محلات تهران کرده است، امروز معتقد هستیم که توسعه محلات بدون مشارکت مردم در سطح محلات میسر نخواهد شد و فرهنگ بومی ما از دیرباز نشان از حضور مؤثر مردم در سطح محلات جهت کاهش مشکلات را داشته و دارد.

علوی خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به توسعه شهرها و شاخص‌های شهرنشینی نیاز بیشتری نسبت به موضوع هویت در سطح محلات حس می‌شود که این موضوع تنها با مشارکت حداکثری تشکل‌های مردمی در سطح محلات میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه با بزرگ شدن شهرها مسئله گسترش قوانین اداری نیز به چالشی بزرگ تبدیل شده است، اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین مباحث مطرح شده در نشست‌ها این بوده که باید به سمت حکم‌روایی خوب شهری گام برداریم یا اینکه دولت باید بعضی مسئولیت‌ها را به حلقه‌های میانی واسپاری کند، اما با قوانین موجود هیچ بخشی از شهرداری نمی‌تواند طبق قوانین مالی خود به یک گروه جهادی کمک کند، زیرا برای هر اقدامی باید در مزایده یا مناقصه شرکت کند یا مشمول بند ۳۱ و رفع تشریفات شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدوارم با کمک همکاران جهادی بتوانیم دغدغه فرهنگی خود را به دغدغه مسئولان تبدیل کنیم، بر اساس فرمایش رهبر انقلاب اسلامی (مدظله) واسپاری امور به حلقه‌های میانی باید اجرایی شود، اما بدون تغییر قوانین، این اتفاق نخواهد افتاد.

کد خبر 598063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.