اصفهان، می‌تواند میزبان میهمانان وزارت خارجه باشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از وزارت امور خارجه درخواست می‌شود که این مرکز یکی از پیوست‌های سفرهای داخلی و خارجی وزارت خارجه باشد، البته باید فکر شود چه اجلاس‌هایی را می‌توان در این مجموعه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نور صالحی در بازدید معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، اظهار کرد: در گذشته برای احداث این مرکز بین‌المللی تفاهم‌نامه‌ای با دولت منعقد شده بود که به دلایل مختلف تعهدات محقق نشد و شهرداری تاکنون احداث این مرکز را به مرحله نهایی رسانده است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری مهم‌ترین بخش این پروژه محسوب می‌شود، گفت: اگر بهترین سازه، معماری و طراحی را نیز انجام داده باشیم، اما اجلاس‌های بین‌المللی در آن برگزار نشود، اتلاف هزینه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از وزارت امور خارجه درخواست می‌شود که این مرکز یکی از پیوست‌های سفرهای داخلی و خارجی وزارت خارجه باشد، البته باید فکر شود چه اجلاس‌هایی را می‌توان در این مجموعه برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل بخش‌هایی همچون هتل در حال رایزنی با سرمایه‌گذار داخلی هستیم که امیدواریم به زودی این موضوع نیز به نتیجه برسد.

نورصالحی با اشاره به اینکه مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی که مجری برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی هستند، می‌تواند کمک خوبی باشد، اضافه کرد: برای میزبانی اجلاس‌های مهم سطح دنیا نیازمند رایزنی قوی هستیم و با کمک وزارت امور خارجه می‌توان سرمایه‌گذاری‌های مؤثری را برای تکمیل پروژه در نظر بگیریم.

کد خبر 597916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.