مقاوم سازی سالانه ۱۰ هزار  واحد مسکونی در استان اصفهان

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اصفهان مقاوم‌سازی یا ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین خانی امروز جمعه _بیست و هشتم مردادماه_ در حاشیه جلسه بررسی صدور سند واحدهای مسکونی شهر گلشهر، اظهار کرد: امروز تعیین تکلیف زمین‌های بنیاد مسکن، و نحوه واگذاری سند به متقاضیان بررسی و مقرر شد زمین‌هایی که بنیاد مسکن واگذار کرده، مالکان آن برای دریافت سند مالکیت خود به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

وی افزود: سند بخشی از زمین‌های گلشهر باید بر اساس بخشنامه بنیاد مسکن صادر شود، که با توجه به ابهامات موجود؛ پیگیری‌هایی با دفتر مرکزی بنیاد مسکن تهران انجام می‌دهیم تا مصوبه آن به نفع مردم گلشهر تصویب شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: بنیاد مسکن در روستاها از محل اعتبارات تملک دارایی استان و ملی طرح هادی را اجرا، و همچنین برای مقاوم‌سازی و ساخت واحد مسکونی روستایی نیز تسهیلات کم بهره پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۴ تاکنون؛ سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اصفهان با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی می‌شود؛ امسال تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی کم بهره برای ساخت واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود، افزایش سقف تسهیلات تا ۲۰۰ میلیون تومان نیز وعده داده شده است.

خانی تصریح کرد: اراضی در اختیار دولت بر عهده راه و شهرسازی است، بنیاد مسکن تنها پیگیر واگذاری مسکن است، پلاک‌های طرح ملی مسکن در گلپایگان به متقاضیان واگذار شده است؛ هر پلاک برای سه نفر است.

وی یادآور شد: برای صدور سند زمین‌های گلشهر، باید از طریق تهران پیگیری کنیم، در نهایت تا یک ماه آینده نتیجه آن به فرمانداری گلپایگان اعلام خواهد شد.

کد خبر 597876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.