۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
جنگل کجور نوشهر طعمه حریق شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بخش کجور نوشهر از وقوع آتش سوزی در منطقه جنگلی مالاک، حدفاصل پول و کوهپر از توابع این بخش کوهستانی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محسن پورداودی اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز _جمعه بیست و هشتم مردادماه_ طی گزارش مردمی اطلاع داده شد که در منطقه جنگلی مالاک. حدفاصل پول و کوهپر از توابع این بخش کوهستانی به وقوع پیوسته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بخش کجور نوشهر گفت: مأموران حفاظت منابع طبیعی با همراهی نیروهای بخشداری، آتش نشانان شهرداری پول و گروه‌های مختلف مردمی بدون فوت وقت به محل وقوع آتش سوزی شتافتند.

پورداودی خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌ها، کشاورزان این منطقه در حال شخم زنی بودند و پیش از انجام این عملیات اقدام به جمع آوری علف‌های هرز، پوسیده و دپوی آن در یک نقطه برای سوزاندن کردند که در نهایت با وزش باد و زبانه کشیدن آتش به نقاط جنگلی سرایت کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای مردمی و آتش نشانان در حال مهار این آتش هستند و سطح عرصه خسارت دیده هم هنوز بر آورد نشده است.

بخش کجور نوشهر با برخورداری از گستره حدود ۸۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی با گونه‌های ارزشمندی نظیر راش، بلوط و ممرز زیر پوشش حوزه منابع طبیعی کجور قرار دارد.

منبع: ایرنا
کد خبر 597805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.