سرانه فضای سبز برای هر شهروند خمینی چقدر است؟

شهردار خمین گفت: در طرح تفضیلی سرانه فضای سبز برای هر شهروند ۱۶ مترمربع در نظر گرفته شده است، اما حدود ۵.۲ مترمربع به‌ازای هر شهروند کسری فضای سبز داریم که دلایل متعددی دارد.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از واحدهای بسیار مهم معاونت خدمات و ایمنی شهری، بحث فضای سبز و زیباسازی شهری است که در چارت جدید شهرداری با اصلاحاتی که انجام شده به واحد سیما، منظر و فضای سبز شهری تبدیل شده است.

وی افزود: در بیشتر شهرهای بزرگ و مراکز استان سازمانی به نام سازمان سیما و منظر شهری وجود دارد، اما در شهر خمین با توجه به وجود شهرداری مرکز، رتبه پایین شهرداری و کوچک بودن شهر خمین نسبت به مراکز استان، سازمان سیما، منظر و فضای سبز وجود ندارد و تحت عنوان اداره سیما و منظر اداره می‌شود که شرح وظایف آن بسیار گسترده است.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: نخستین مقوله مهم اداره سیما و منظر شهری، بحث فضای سبز است، فضای سبز خمین بالغ بر ۹۸ هکتار است و سرانه فضای سبز حدود ۵.۱۳ مترمربع به‌ازای هر شهروند است.

احمدی ادامه داد: در طرح تفضیلی سرانه فضای سبز هر شهروند ۱۶ مترمربع در نظر گرفته شده، یعنی حدود ۵.۲ مترمربع به ازای هر شهروند ما کسری فضای سبز داریم که دلایل متعددی برای آن وجود دارد.

وی گفت: در طرح تفضیلی نقاط بسیار زیادی از نظر کاربری فضای سبز داریم، اما مشکلاتی برای احداث این فضاهای سبز وجود دارد؛ یکی از مسائل و مشکلات شهر خمین کمبود آب است.

شهردار خمین تصریح کرد: در سه سال اخیر با تمهیدات و پیگیری‌های انجام شده وضعیت آب فضای سبز علی‌رغم گستردگی خشکسالی بهتر شده و حفاری دو حلقه چاه در سطح شهر و عقد قرارداد با سایر ادارات و همکاری بسیار خوبی که اداره منابع آب با شهرداری داشته است، منجر به خودکفایی از نظر میزان مصرف آب فضای سبز شده و اکنون ۹۲ درصد آب فضای سبز از آب شرب شهر جداسازی شده است.

به گزارش ایمنا، خمین یکی از شهرهای استان مرکزی است که در جنوبی‌ترین قسمت این استان در فاصله ۳۲۰ کیلومتری از تهران واقع شده است.

کد خبر 597722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.