اجرای لایحه عوارض خدمات شهری گرگان

مدیر مالی و ذیحسابی شهرداری گرگان گفت: لایحه بها و عوارض خدمات شهری پس از طی کردن مباحث فنی و کارشناسی به تصویب رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری گرگان، حسین رضائیان اظهار کرد: کسب درآمد برای انجام اقدامات عمرانی و آبادانی سطح شهر یکی از مهمترین فرآیندهای شهرداری‌ها در کشور است.

وی افزود: لایحه بها و عوارض خدمات شهری در سال جاری با در نظر گرفتن قیمت منطقه‌ای توسط تیم مدیریت شهری بررسی، کارشناسی و تقدیم شورای شهر گرگان شد.

مدیر مالی و ذیحسابی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: لایحه ارسالی در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت، در صحن شورا به تصویب نهایی رسید و در ادامه با تأیید فرمانداری، قابلیت اجرایی پیدا کرد.

شفافیت مالی در محاسبات شهرداری گرگان

رضائیان تصریح کرد: طبق ماده ۴۴ آئین نامه مالی شهرداری گرگان سه مدل حسابرسی در شهرداری صورت می‌گیرد.

وی پیرامون شفافیت مالی در محاسبات شهرداری گرگان افزود: تمام فرآیندهای مالی در دوره زمانی مشخص توسط حسابرس‌هایی که شورای اسلامی شهر برای شهرداری گرفته می‌شود، بررسی و کنترل شده و اگر خارج از استانداردها تخلفی رؤیت شود به شورای اسلامی شهر گزارش می‌شود.

مدیر مالی و ذیحسابی شهرداری گرگان گفت: در بودجه شهرداری گرگان یک سری اعتبارات در قالب ماده ۱۷ برای کمک به اقشار آسیب پذیر، مستمندان و مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده که بر اساس دستورالعمل و ابلاغ وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مجوز پرداخت به افراد دارای مستندات لازم با تصویب شورا صورت می‌گیرد.

رضائیان از پرداخت کمک هزینه تدفین افراد بدون صاحب و کمک هزینه افراد در راه مانده، از محل اعتبارات ماده ۱۷ خبر داد.

تمام معاملات شهرداری گرگان در سامانه ستاد انجام می‌شود

مدیر مالی و ذیحسابی شهرداری گرگان از انجام تمام معاملات مالی که نیازمند انعقاد قرارداد است در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت خبر داد.

رضائیان پیرامون نظارت برگزاری مناقصات و مزایدات شهرداری و انتخاب پیمانکار برای پروژه‌های شهرداری گفت: شهرداری‌های کل کشور دارای آئین نامه مالی و معاملاتی اختصاصی هستند که بر اساس آن معاملات خود را انجام می‌دهند و پیمانکاران را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: طبق ابلاغیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابتدای سال ۱۴۰۰ ما مکلف شده‌ایم در راستای تحقق عدالت اجرایی از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) برای انجام مزایده‌ها، مناقصه‌ها، حراج‌ها و استفاده کنیم.

مدیر مالی و ذیحسابی شهرداری گرگان اظهار کرد: مدیر مالی و ذیحسابی شهرداری گرگان اظهار کرد: این سامانه توسط دستگاه‌های نظارتی کنترل و بررسی خواهد شد و فرایندهای معاملاتی که تمامی دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهند در این سامانه کنترل می‌شود و اگر مورد خاصی پیش بیاید از این طریق به دستگاه‌های اجرایی مربوطه انتقال می‌یابد.

رضائیان ادامه داد: شهروندان، متقاضیان و پیمانکاران می‌توانند تمام معاملات شهرداری گرگان شامل مزایده‌ها، مناقصه‌ها و حراج‌ها را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) مشاهده و همچنین سایت شهرداری گرگان به نشانی www.Gorgan.ir مراجعه کنند.

کد خبر 597674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.