از اعتراف تلخ به قتل خواهر مجرد تا قتل هم‌اتاقی در بیمارستان

اعتراف تلخ به قتل خواهر مجرد، قتل یک جوان با شلیک مرد مسلح، قتل خونین با ضربات چاقو، قتل هم‌اتاقی در بیمارستان، قشون‌کشی مسلحانه بخاطر جای پارک و کشف ٧٠٠ هزار قلم مواد غذایی ممنوعه در نیشابور را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح یکشنبه بیست‌وسوم مرداد مأموران کلانتری ۱۰۳ گاندی در تماس با بازپرس محمدجواد شفیعی از کشف جسد زنی حدوداً ۴۰ ساله در کنار بلوار میرداماد خبر دادند. به‌دنبال اعلام این خبر بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شده و با جسد زنی مواجه شدند که آثار زخم و جراحات قدیمی روی بدنش دیده می‌شد و به نظر می‌رسید در حادثه‌ای مجروح شده است.

در ادامه معاینات از سوی کارشناسان پزشکی قانونی آثار کبودی روی گردن زن جوان مشاهده شد که قتل او بر اثر خفگی را تأیید کرد. همچنین کارشناسان زمان مرگ را شش ساعت قبل از کشف جسد اعلام کردند و مشخص شد جنایت در محل دیگری رخ داده و سپس جسد را به آنجا منتقل کرده‌اند اما در تحقیقات میدانی هیچ مدرکی که هویت او را فاش کند به‌دست نیامد.

در نخستین گام کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل رهاسازی جنازه پرداختند. دوربین‌ها نشان می‌داد یک زن که مانتو و روسری به تن داشت و صورتش را با ماسک پوشانده بود از یک خودروی ۲۰۶ پیاده شده و جسد را از روی صندلی عقب بیرون کشیده و کنار خیابان رها کرده است.

با به‌دست آمدن شماره پلاک خودروی ۲۰۶ مأموران به استعلام شماره پلاک پرداختند و مشخص شد خودرو متعلق به زنی ۴۵ ساله به نام فتانه است که ساکن یکی از محله‌های شمال تهران است. بعد از مشخص شدن هویت مقتول، کارآگاهان وارد عمل شده و به خانه زن جوان رفتند اما در نخستین بررسی‌ها دریافتند مادر و برادر فتانه در مورد ناپدید شدن دخترشان شکایتی مطرح نکرده بودند.

برادر مقتول گفت: خواهرم در یک شرکت خصوصی کار می‌کند و هفدهم مرداد با سگش بیرون رفته بود که صدای داد و فریادش را از حیاط خانه شنیدم خودم را فوراً به حیاط رساندم و با بدن زخمی او مواجه شدم. خواهرم گفت مردی می‌خواسته سگش را بدزدد که با او درگیر شده و فتانه را به شدت مجروح کرده اما سگ را ندزدیده بود. خواهرم را به بیمارستان بردم و دو روز هم بستری بود و بعد هم ترخیص شد. یکشنبه صبح فتانه برای انجام کاری از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. چند باری هم با او تماس گرفتم اما تلفنش خاموش بود.

مأموران اداره دهم پلیس آگاهی به بازبینی دوربین‌های مداربسته خانه مقتول پرداختند. همان‌طور که امیر برادر فتانه مدعی بود دوربین‌ها نشان می‌داد که خودروی ۲۰۶ در حالی که زنی پشت فرمان است از پارکینگ خارج شده است اما زمانی که تصویر راننده مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفته شد، مشخص شد که راننده فتانه نیست و امیر است که با پوشیدن لباس‌های زنانه و زدن ماسک سعی در تغییر چهره و صحنه‌سازی داشته است.

این درحالی بود که در تحقیقات از همسایه‌ها، آنها مدعی شدند امیر و خواهرش مدام با هم دعوا و درگیری داشته‌اند و همیشه صدای مشاجره این خواهر و برادر را می‌شنیدند. بدین ترتیب به دستور بازپرس جنایی، امیر بازداشت شد و در تحقیقات به قتل خواهرش اعتراف کرد: خواهرم مجرد بود و دلش می‌خواست که با دوستانش بیرون برود، اما من با این موضوع مشکل داشتم سر همین مسئله باهم دعوا می‌کردیم.

شب حادثه می‌خواست با دوستان دخترش بیرون برود که چون دیروقت بود با او مخالفت کردم. سر همین موضوع دعوایمان شد و در نهایت هم نگذاشتم فتانه بیرون برود. وقتی برای استراحت به اتاقش رفت دقایقی بعد وارد اتاق او شدم و درحالی که خواب بود با روسری خفه‌اش کردم. بعد جسد را داخل خودروی ۲۰۶ خودش گذاشتم و لباس‌های خواهرم را پوشیدم و سعی کردم طوری صحنه‌سازی کنم که انگار او خودش سوار ماشین شده بعد جسد را به بلوار میرداماد منتقل کرده و خودرو را نیز در خیابانی خلوت رها کردم. با اعتراف مرد جوان به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، متهم در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

قتل یک جوان با شلیک مرد مسلح

سرهنگ علیرضا نصیری معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گلستان، اظهار کرد: یک متهم همزمان با ایام تاسوعا و عاشورا حسینی (ع) در میدان یادبود گنبدکاووس اقدام به تیراندازی و قتل جوان ۲۲ ساله کرده و پس از آن به یکی از استان‌های شمال غربی کشور گریخته و در آنجا مخفی شده بود. پس از اقدام به تیراندازی و قتل، بلافاصله با اشراف اطلاعاتی پلیس، عامل تیراندازی شناسایی و دستگیری وی در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: همکاران در پلیس تخصصی مبارزه با قتل در اداره آگاهی شهرستان مورد نظر و استان پس از پهن کردن چتر اطلاعاتی و تلاش بی‌وقفه و همچنین تحقیقات تخصصی و بررسی‌های میدانی به عمل آمده، مخفیگاه متهم را در یکی از استان‌های شمال غربی شناسایی و با دریافت نیابت فضایی از قاضی پرونده، به استان مورد نظر رفته و شب قبل در یک عملیات ضربتی، متهم مورد نظر را دستگیر و به استان گلستان منتقل کردند. در تحقیقات اولیه، متهم اختلافات شخصی را علت و انگیزه این درگیری عنوان کرد.

قتل خونین با ضربات چاقو

سرهنگ جواد تقوی فرمانده انتظامی استان اردبیل، اظهار کرد: درپی وقوع قتل خانم ۳۳ ساله با سلاح سرد در یکی از محله‌های شهر اردبیل پرونده‌ای تشکیل و موضوع در دستور کار، کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. با انجام تحقیقات گسترده پلیس سرانجام قاتل در کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی و دستگیر و پس از اعتراف به قتل با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.

قتل هم‌اتاقی در بیمارستان

فروردین امسال گزارش قتل زن میانسالی در یکی از بیمارستان‌های روانی پایتخت به قاضی محمدرضا صاحب جمعی اعلام شد. وقتی تیم جنایی برای بررسی ماجرا به محل جنایت که اتاق شماره سه در طبقه همکف بیمارستان روانی بود رفتند با جسد زن ۶۴ ساله‌ای به نام مهین روبه‌رو شدند.

دور گردن مقتول پارچه‌ای سفید رنگ پیچیده شده بود که بررسی‌ها نشان داد این زن به دست هم اتاقی‌اش به نام مهناز به قتل رسیده است. در بازبینی دوربین‌های اتاق مشخص شد قاتل خیلی آرام و خونسرد به سمت مقتول رفته و با پیچیدن پارچه سفید دور گردنش او را خفه کرده و عجیب‌تر اینکه مقتول بدون هیچ واکنش و سر و صدایی آرام و بی‌حرکت ایستاده بود.

زن میانسال در تحقیقات گفته بود که چند روزی بود با مقتول هم‌اتاق بودم و با هم مشکلی نداشتیم. ما دوست شده بودیم تا اینکه مقتول به من گفت من شیطان هستم مرا بکش تا به بهشت بروم. او خودش اصرار کرد او را بکشم. من پارچه‌ای به دور گردنش انداختم و او را خفه کردم و او هم هیچ اعتراضی نکرد.

به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت زن میانسال برای بررسی صحت روحی و روانی به پزشکی قانونی منتقل شد. با تحقیقات صورت گرفته از سوی متخصصان پزشکی قانونی سرانجام جنون این زن تأیید و دستور بستری وی در بیمارستان روانی صادر شد.

قشون کشی مسلحانه بخاطر جای پارک

مدتی قبل دو خانواده در شرق تهران بر سر جای پارک با یکدیگر به اختلاف و درگیری برخوردند. یکی از طرفین دعوا همان شب برای انتقام‌گیری از درگیری که قبلاً رخ داده بود، سراغ طرف دیگر دعوا رفت و تعدادی افراد را نیز اجیر کرده و همراه خود برد. سپس این افراد اقدام به تیراندازی به پنجره خانه فرد مورد نظرشان کردند و این درحالی بود که همه اهل خانه در خواب بودند.

سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران در توضیح این خبر اظهار کرد: اگر اهالی خانه که ناگهان از خواب پریده بودند، سر خود را بالا می‌آوردند قطعاً گلوله به سرشان برخورد می‌کرد. در این خانه یک زن و مرد مسن هم زندگی می‌کردند که به شدت دچار ترس و اضطراب شده‌اند. متهمان برای بازسازی صحنه تیراندازی بار دیگر به محل حادثه خواهند رفت.

کشف ٧٠٠ هزار قلم مواد غذایی ممنوعه در نیشابور

مجید خجسته پور معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، اظهار کرد: در بازدید کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی این معاونت از واحدهای تولیدی طی یک هفته گذشته، دستور توقف تولید سه کارگاه فاقد مجوز صادر و یک واحد هم به تعزیرات معرفی شد.

وی با بیان اینکه در تولید اقلام بسته بندی مواد غذایی، شرایط ساخت و مواد اولیه دارای اهمیت است، افزود: کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدکننده ظروف یک بار مصرف باید دارای مجوز برای مواد اولیه و محصول و فرایند ساخت توسط سازمان غذا و دارو باشند و اگر یکی از این مجوزها وجود نداشته باشد، از فعالیت کارگاه تولیدی جلوگیری می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور از شهروندان خواست با توجه به اهمیت حفظ سلامت افراد جامعه و لزوم جلوگیری از فعالیت کارگاه‌های غیرمجاز، درصورت برخورد با موارد غیربهداشتی از جمله کارگاه‌های غیرمجاز، موارد را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند تا کارشناسان و بازرسان معاونت غذا و دارو در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

کد خبر 597672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.