شورای ششم به دنبال جریان زاینده‌رود/ برکناری زاکانی شایعه بود؟

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خشکی زاینده‌رود مهم‌ترین مشکل اصفهان، ضرورت تسریع در احداث خطوط متروی اصفهان، اجرای برنامه‌های فرهنگی در روز قزوین، همکاری میراث فرهنگی و مدیریت شهری برای بازآفرینی بافت تاریخی، مقابله با عرضه قلیان و ماندگار بودن زاکانی در بهشت را در بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

خشکی زاینده‌رود مهم‌ترین مشکل اصفهان

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‌کند: حق زاینده‌رود را بُرده‌اند و باید پاسخگو باشند، دولتمردان نباید با دانستن این موضوع، شب‌ها به راحتی بخوابند، حقابه‌های اصفهان از زاینده‌رود در حال ضایع شدن است، مباحث حقوقی آب باید به‌طور جدی پیگیری و مشکلات رفع شود. از حقابه‌های اصفهان، به نقاط دیگر سهمیه دادند، لذا خواستار دریافت حق قانونی خود از زاینده‌رود هستیم.

وی با بیان اینکه خشکی زاینده‌رود مهم‌ترین مشکلی است که اصفهان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، می‌افزاید: وظیفه شورای اسلامی شهر است که تنگناها و مشکلات را به مدیران محلی منتقل و به عنوان مطالبه‌گر به مشکلات ورود کند و اضافه کرد: کمیسیون ویژه آب شورای اسلامی شهر به‌صورت جدی با کمک دستگاه‌های مسئول مسئله آب زاینده‌رود را دنبال می‌کند، زیرا اگر به فکر نباشیم کویر به سمت اصفهان خواهد آمد. اصلی‌ترین دغدغه ما آب است، اگر زاینده‌رود جاری شود بر حوزه گردشگری، محیط‌زیست و زیبایی شهر تأثیرگذار خواهد بود.

ضرورت تسریع در احداث خطوط متروی اصفهان

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که تسریع در احداث خطوط مترو در دستور کار است، گفت: در این راستا هم‌زمان حفاری از دو سمت تونل خط دوم مترو از سمت زینبیه و کهندژ در حال انجام است، همچنین هم‌زمان برای ۱۶ ایستگاه مترو قرارداد منعقد شده و در حال ساخت است و با امضای قرارداد با بزرگ‌ترین شرکت رهیاب جنوب غربی آسیا که شرکتی ایرانی است، فناوری خطوط همچون تجهیزات، برق و الکترونیک در دست تأمین است تا خط دو به سرنوشت خط یک که احداث آن ۲۰ سال طول کشید، دچار نشود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که خرید دیون و استفاده از برات‌کارت با هدف ایجاد نقدینگی پروژه‌ها از دیگر اقدامات مدیریت شهری در این دوره است، افزود: ارائه تخفیف در پرداخت عوارض ساختمانی به مدت هفت ماه برای بخش مردم ساخت مسکن برای ساختمان‌های کمتر از سه طبقه انجام شده است تا در این شرایط اقتصادی راحت‌تر صاحب خانه شوند و هزینه کمتری پرداخت کنند. در بودجه شهرداری سهم سرمایه‌گذاری را دو برابر کردیم تا وابستگی شهرداری به درآمدهای ساختمانی کاهش یابد و در حوزه گردشگری تخفیف ۹۹ درصدی برای تعرفه هتل‌سازی در شهر اختصاص دادیم.

وی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تولید برق را از دیگر طرح‌های مهم دانست و گفت: در ۱۵ سال گذشته حدود ۶۰۰ کیلو وات برق از این محل تأمین و تولید شده است که مدیریت شهر امسال تنها حدود ۶۰۰ کیلو وات برق تجدیدپذیر به شبکه شهرداری اضافه می‌کند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در روز قزوین

قاسم الهیاری، سخنگوی شورای شهر قزوین در خصوص برگزاری برنامه‌های فرهنگی در روز قزوین، اظهار کرد: یکی از شهرهایی که در مسیر جاده ابریشم و مسیر مواصلاتی به غرب، شمال و مرکز کشور بوده است، شهر مینودری، دوران شکوفایی خود را مدیون حکومت صفوی بوده است که در نهم شهریورماه قزوین را به‌عنوان پایتخت انتخاب کرد و بسیاری از دانشمندان، علما و معماران را با خود به قزوین آورد و باعث توسعه و پیشرفت شهر شد.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر قزوین با برنامه‌های مدون در کنار شهرداری روز نهم شهریورماه را به عنوان روز قزوین نام‌گذاری کرده و جهت شناساندن قزوین به کشور و جذب توریست فعالیت‌هایی از جمله دعوت از مهمانان خارجی، اجرای برنامه‌های مدون، برگزاری کلاس‌های قزوین‌شناسی و دایر کردن غرفه‌های فرهنگی و صنایع دستی سعی داشته است تا قزوین را در جایگاه واقعی خود معرفی کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: روز نهم شهریورماه با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و شورای اسلامی شهر برنامه‌های مختلفی از جمله مسابقات ورزشی، بومی و محلی، فرهنگی و مذهبی در جهت رضایتمندی شهروندان و استفاده از برنامه‌های متنوع تلاش خواهیم کرد.

همکاری میراث فرهنگی و مدیریت شهری برای بازآفرینی بافت تاریخی

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که توجه به بافت فرسوده یکی از شاخص‌ها و اولویت‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود، گفت: در این راستا کارگروه احیای بافت فرسوده در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تشکیل شد تا به‌صورت هفتگی به این مهم بپردازد، در مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان پروژه‌های بازآفرینی شهری تعریف شده است، البته برخی از مناطق در این موضوع پیشتاز هستند و به زودی کار اجرایی پروژه‌های بازآفرینی آن‌ها آغاز می‌شود، جهت بازآفرینی بافت تاریخی، سازمان میراث فرهنگی همراه مدیریت شهر بوده و در این راستا کارگروه مشترک تشکیل شده است تا دقیق‌تر به بافت تاریخی توجه داشته باشیم.

عرضه قلیان در هر محلی خلاف قانون است

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به جمع‌آوری عرضه قلیان‌ها از حاشیه رودخانه زاینده‌رود اظهار کرد: به‌طور کلی بحث ما تنها جمع‌آوری قلیان از کنار رودخانه زاینده‌رود و مکان‌های دیگر نیست؛ مجموعه جامعه سلامت، پزشکان و افرادی که دست‌اندرکار سلامت شهروندان هستند، اعلام می‌کنند که استفاده از قلیان برای تمام افراد مشکل ایجاد می‌کند.

وی با بیان این‌که مصرف قلیان سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، افزود: اینکه چه افرادی قلیان استفاده می‌کنند و چه افرادی که از کنار آن رد می‌شوند، حائز اهمیت بوده و تمام این موارد تهدیدکننده سلامت جامعه است و با تاکید بر این‌که عرضه قلیان بدون مجوز قانونی در هر محلی خلاف قانون است، گفت: بر همین اساس اگر افراد قلیان را در حاشیه رودخانه عرضه کنند تا زمانی که هیچ‌گونه مجوز قانونی برای این منظور از اداره سلامت، اماکن و شهرداری نداشته باشند انجام این کار خلاف قانون و عرف است.

قربانی در خصوص اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی و دوری از مصرف قلیان در جامعه، اظهار کرد: انجام اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی و دوری از مصرف قلیان یکی از مسائل مهم است و باید از طریق نهاد آموزش‌وپرورش، فرهنگ‌سراهای سطح شهر و رسانه‌ها این برنامه انجام شود تا موجب ضرر و آسیب به سلامت جامعه نشود.

زاکانی در بهشت ماندگار است

محمود کبیری یگانه، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص شایعه برکناری شهردار تهران، اظهار کرد: رأی تازه دیوان عدالت اداری موضوع قانونی بودن و غیرقانونی بودن حضور زاکانی در شهرداری تهران را در رسانه‌ها بر سر زبان انداخت، بر اساس رأی دیوان عدالت اداری آئین‌نامه انتخاب شهرداران بدون اشکال قانونی تشخیص داده شده بود و تمام شهرداران شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت از جمله تهران باید دارای سوابق مرتبط شغلی باشند.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید اخبار را دقیق و کامل منتشر کنند تا از ایجاد حواشی و اکاذیب جلوگیری شود، افزود: رأی دیوان عدالت اداری ارتباطی با زاکانی ندارد، وی در سمت خود ماندگار است، در نهایت این رأی در سرنوشت شهردار تهران اثری نداشته است.

کد خبر 597670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.