آغاز به‌کار شعبه همیاران شورای حل اختلاف در بوستان خورشید مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از آغاز به‌کار رسمی شعبه همیاران شورای حل اختلاف در بوستان خورشید مشهد به عنوان پانزدهمین شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف با مشارکت شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی در مراسم آغاز به‌کار رسمی شعبه همیاران شورای حل اختلاف در بوستان خورشید مشهد، اظهار کرد: عملکرد مثبت شعب همیاران شورای حل اختلاف با رویکرد موضوعات و تنازعات شهری باعث شده است تا ایجاد و حمایت از این شعب به صورت ویژه ای در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد؛ چرا که وجود این شعب علاوه بر کاهش مراجعات به دستگاه قضائی، زمینه حل و فصل بسیاری از منازعات توسط خود شهروندان و با استفاده از روش‌های کدخدا منشی را فراهم می‌سازد.

وی ادامه داد: بوستان‌ها به عنوان یکی از فضاهای تعاملی و دارای رویکردهای گسترده اجتماعی، به عنوان یکی از بسترهای مناسب برای ایجاد و راه‌اندازی این شعب در نظر گرفته شده است و آمارها حاکی از آن است که وجود این شعب در بوستان‌ها، علاوه بر استقبال شهروندان، امنیت عمومی بوستان را نیز به صورت قابل توجهی افزایش داده است.

محمداسماعیل عندلیب، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در این مراسم با قدردانی از اقدامات مدیریت شهری در زمینه استفاده از روش‌های ترمیمی، گفت: امنیت بوستان‌ها در محیط شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که این فضاها علاوه بر ارتقای نشاط اجتماعی، فضایی مفرح و چشم نواز را برای حضور گرم خانواده‌ها و بهره‌مندی آنها از طبیعت فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی ۱۵ شعبه همیاران شورای حل اختلاف با مشارکت شهرداری مشهد نشان از عزم جدی مدیریت شهری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مشارکت پذیری شهروندان در حل معضلات شهری و اجتماعی است.

کد خبر 597605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.