ارائه آموزش‌های عمومی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

رئیس کمیسیون خدمات شهری و نایب رئیس کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی دارای ابعاد فردی و جمعی است، گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه به آموزش‌های عمومی است.

فاطمه زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه به جنبه‌های مختلف آن است، اظهار کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی که شاهد تبدیل شدن بعضی از موارد آن به جرم هستیم، دارای دو جنبه فردی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه جنبه اجتماعی آسیب‌های اجتماعی نه‌تنها برای فرد خسارت‌هایی به دنبال دارد، بلکه هزینه‌هایی نیز برای اجتماع و جامعه به وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: این هزینه‌ها در ابعاد مادی و معنوی می‌تواند برای جامعه بسیار سنگین باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و نایب رئیس کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند افزایش آموزش در موضوعات و شاخه‌های گوناگون است، گفت: اگر به بحث آموزش‌های عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، شاهد کاهش بعضی از این آسیب‌ها هستیم، البته در مسائلی ممکن است نسبت به ارائه آموزش‌های لازم کوتاهی صورت گرفته باشد، اما در مواردی نیز بعضی ادارات، زیرساخت‌هایی که در این حوزه لازم بوده است را فراهم نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم ضعف‌های ایجاد شده را جبران کنیم، تصریح کرد: در ارتباط با زنان خودسرپرست که نیازمند حمایت هستند، کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد بررسی‌های مختلفی انجام داده و در تلاش است زمینه توانمندسازی هرچه بیشتر این افراد را فراهم کند.

زارع با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌ها و خدمات در حوزه اقتصادی است، ادامه داد: ایجاد بازارچه‌های دائمی برای بانوان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار از جمله اقدامات صورت گرفته است که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

کد خبر 597436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.