از جنایت یک مرد با ۲ پسرش تا خودکشی داماد بعد از قتل مادرزن

جنایت یک مرد با دو پسرش، بازداشت عامل شلیک به مدیر دولتی، طبابت پزشک قلابی پس از آزادی دوباره، خرس جوان را زیر تیغ جراحی فرستاد و خودکشی داماد بعد از قتل مادرزن را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وهشتم آذر سال ۹۹ درگیری خونینی در بهشت سکینه کرج به پلیس اعلام شد و مأموران برای بررسی موضوع راهی آنجا شدند. درگیری در مراسم ختم فردی که به تازگی فوت شده رخ داده بود و آنطور که شاهدان می‌گفتند دو برادر و پدرشان که از شرکت‌کنندگان در مراسم ترحیم بودند با فردی ۴۸ ساله به‌دلیل اختلافات قبلی درگیر شدند و در جریان این درگیری، مرد ۴۸ ساله با ضربات متعدد چاقو زخمی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

از طرفی پدر و دو پسرش همزمان با این اتفاق گریختند و کسی از آنها خبر ندارد. مرد مجروح در بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد و وقتی مأموران پلیس برای تحقیق نزد او رفتند، هویت دو برادر و پدرشان که وی را زخمی کرده بودند، فاش کرد. او تنها توانست همین‌ها را به پلیس بگوید و بعد از هوش رفت و به‌رغم تلاش پزشکان جانش را از دست داد.

گروهی از کارآگاهان جنایی کرج تحقیقات خود را برای بازداشت عاملان این جنایت آغاز کردند. درحالی که مقتول پیش از مرگ نام قاتلان را اعلام کرده بود، تحقیق از شاهدان نیز گفته‌های او را تأیید می‌کرد و این درحالی بود که هر سه مظنون پرونده، محل زندگی خود را ترک کرده و متواری شده بودند.

تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه داشت تا اینکه بعد از گذشت حدود دو سال، ردپای آنها در پایتخت به‌دست آمد. طبق اطلاعاتی که پلیس به‌دست آورده بود دو برادر در یکی از محله‌های تهران زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفته بودند که هر دوی آنها چند روز قبل با دستور قاضی محمد وهابی، بازپرس دادسرای جنایی تهران، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

متهمان پس از بازداشت به دادسرای جنایی تهران، انتقال یافتند و صبح دیروز در مقابل بازپرس شعبه دوم قرار گرفتند. آنها مدعی شدند که بی‌گناه هستند و هیچ ضربه‌ای به مقتول نزده‌اند. یکی از آنها گفت: آن زمان یکی از بستگانمان فوت شد و روزی که درگیری در بهشت سکینه رخ داد، ما هم در مراسم ختم او بودیم. مقتول هم از آشنایان ما بود که او هم در مراسم حضور داشت.

من و برادرم از مدت‌ها قبل با مقتول بر سر مسائلی دچار اختلافاتی شده بودیم. وقتی در مراسم او را دیدیم بحثمان شد و با هم درگیر شدیم. این اتفاق موجب شد مراسم به هم بخورد و برخی از اقوام نیز وارد درگیری شدند که در این میان ما متوجه نشدیم چه کسانی به مقتول چاقو زدند. از آنجا که ما با مقتول اختلاف داشتیم، ترسیدیم که تصور کنند ما قاتل هستیم و باعث مرگ او شدیم.

به همین دلیل بود که بعد از درگیری مرگبار، خانه و زندگی خود را ترک کرده و فراری شدیم. درحالی‌که تحقیق از دو برادر بازداشت شده ادامه داشت و آنها مدعی بودند که اطلاعی از سرنوشت پدرشان نیز ندارند، صدای مرد میانسالی از دفتر شعبه به گوش بازپرس جنایی تهران رسید که برای پیگیری سرنوشت دو برادر بازداشت شده راهی دادسرا شده و از مدیر شعبه سوالاتی می‌پرسید.

او خودش را یکی از آشنایان دو متهم جا زده و پیگیر این بود تا برای دو برادر وثیقه گذاشته و آزادشان کنند. بازپرس جنایی که کنجکاو شده بود، به دفتر شعبه مراجعه کرد و متوجه شد که مرد میانسال شباهت زیادی به یکی از پسران بازداشت شده دارد. اگرچه او با دیدن بازپرس ترسیده بود و اصرار داشت که از اقوام دور متهمان است اما قاضی دستور بازداشت وی را که سعی داشت نقش بازی کند و خودش را فرد دیگری جا بزند، صادر کرد.

خیلی زود مشخص شد که او کسی نیست جز پدر دو پسر و سومین متهم فراری و تحت تعقیب پرونده که با تیزهوشی بازپرس جنایی تهران بازداشت شد. مرد میانسال که دستش را رو شده می‌دید و جایی برای کتمان نداشت، اعتراف کرد که پدر متهمان دستگیر شده است. وی در بازجویی‌ها گفت: مقتول از اقوام دورمان بود و مدتی بود که با یکی از پسرهایم به اختلاف برخورده بود.

البته اختلاف آنها خیلی جدی نبود و در حد اینکه گاهی پیامک برای یکدیگر می‌فرستادند و کل کل می‌کردند. اختلاف آنها ادامه داشت تا اینکه یکی از اقوام مشترکمان فوت شد و ما خانوادگی به مراسم ختم او رفتیم. آن روز هم درگیری لفظی میان پسرانم و مقتول صورت گرفت اما آن روز دعوای آنها با وساطت و پادرمیانی اقوام خاتمه یافت تا اینکه روز چهلم بار دیگر سر مزار با هم درگیر شدند اما آن روز درگیری به جنایت ختم شد.

من و پسرانم در درگیری حضور داشتیم اما نمی‌دانیم چه‌کسی با چاقو به مقتول ضربه زد و جانش را گرفت. از سویی چون ما با مقتول اختلاف داشتیم و دعوا از طرف ما راه افتاده بود، ترسیدیم قتل به گردن ما بیفتد و به همین دلیل بود که فرار کردیم. امروز هم وقتی متوجه شدم پسرانم دستگیر شده‌اند، نگران شدم و برای پیگیری وضعیت آنها و آزادی‌شان راهی دادسرا شدم و با وجود اینکه سعی داشتم خودم را فامیل دور جا بزنم، اما دستم رو شد و دستگیر شدم.

با دستگیری سومین متهم پرونده، قرار عدم‌صلاحیت از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت صادر شد و تحقیقات در این خصوص در دادسرای کرج ادامه دارد.

بازداشت عامل شلیک به مدیر دولتی

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز، اظهار کرد: به دنبال اعلام خبر تیراندازی با سلاح گرم به سمت رئیس سازمان میادین شهرداری کرج توسط شخصی ناشناس در بلوار طالقانی شمالی کرج، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات میدانی و به کارگیری اقدامات اطلاعاتی در کمتر از ۲۴ ساعت موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و قبل از گریختن نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه انگیزه متهم از انجام این اقدام شخصی بیان شده است، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح گرم نیز کشف و ضمیمه پرونده شد. تحقیقات تکمیلی برای کشف و زوایای پنهان این پرونده همچنان ادامه دارد.

طبابت پزشک قلابی پس از آزادی دوباره

علی‌اکبر شاهمرادی مسئول رسیدگی به شکایات حوزه درمان و برخورد با مراکز غیرمجاز درمانی همدان، اظهار کرد: فردی که ادعای پزشکی داشت و اقدام به انجام امور درمانی مانند حجامت، بادکش، رگ‌گیری، برداشت خال و زگیل و تجویز دارو داشت، در همدان دستگیر شد.

وی با تاکید بر اینکه این فرد متخلف هیچ گونه تحصیلات و مدرک مرتبط با خدمات درمانی و علوم پزشکی ندارد، تصریح کرد: محل فعالیت غیرمجاز این پزشک قلابی در منطقه سیلو همدان بوده است.

مسئول رسیدگی به شکایات حوزه درمان و برخورد با مراکز غیرمجاز درمانی همدان افزود: یک منزل مسکونی دارای چند اتاق، مرکز فعالیت این فرد بوده و حتی تخت‌های معاینه هم وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه محل فعالیت این متخلف بسیار کثیف و آلوده بود، اضافه کرد: با این حال بیماران زیادی برای مداوا به این محل مراجعه می‌کردند. یک مورد شکایت اخلاقی هم برای این فرد متخلف ثبت شده است و در حال حاضر محل طبابت این حکیم خود خوانده پلمپ شده و خود وی هم دستگیر و به دستگاه قضائی تحویل داده شده است.

شاهمرادی گفت: این طبیب قلابی پارسال هم یک بار بخاطر دخالت در امور پزشکی دستگیر شده بوده اما متأسفانه از آنجا که مجازات دخالت در امور پزشکی برای بار اول به صورت جریمه نقدی است، بسیاری از متخلفان دوباره به فعالیت غیرمجاز خود ادامه می‌دهند.

خرس، جوان را زیر تیغ جراحی فرستاد

جوان ۲۳ ساله که به علت حمله خرس دچار شکستگی چندین مهره کمری و آسیب به نخاع و ناتوانی در حرکت پاها شده بود در این بیمارستان جراحی شد.

با تلاش متخصص جراحی مغز و اعصاب و کادر مجرب اتاق عمل بیمارستان ولیعصر (عج)، طی عمل سه ساعته مهره‌های شکسته فیکس و فشار از روی اعصاب نخاعی برداشته شد. بیمار هم اکنون با حال عمومی مناسب و بازگشت توان حرکت پا در بخش جراحی بیمارستان بستری است.

خودکشی داماد بعد از قتل مادرزن

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان فسا، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری منجر به قتل در زاهدشهر فسا، بلافاصله مأموران انتظامی بخش شیبکوه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مرد ۳۴ ساله‌ای به دلیل اختلاف خانوادگی، مادر زن خود را با استفاده از سلاح کمری به قتل رسانده و همسرش را مجروح و سپس خودکشی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه حال عمومی فرد مجروح رضایت‌بخش است، تصریح کرد: قاتل و همسرش که سه فرزند دارند، به دلیل اختلاف خانوادگی پرونده‌ای در مرجع قضائی درحال رسیدگی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: منشأ این واقعه تلخ و تبعات تلخ‌تر آن برای همسرِ قاتل و فرزندانش، اختلافات خانوادگی و کنترل نکردن خشم است که با مراجعه به موقع به مشاور خانواده و ریشه‌یابی مشکلات، می‌شد از وقوع آنها جلوگیری کرد.

کد خبر 597378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.