سرانه فضای سبز مبارکه بالاتر از میانگین کشوری

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه گفت: براساس داده‌های موجود سرانه فضای سبز این شهر ۴۵ مترمربع است که از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا ایرانپور امروز چهارشنبه_ بیست‌وششم_ در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری از فضای سبز شهر مبارکه، اظهار کرد: نگهداری مستمر حدود ۴۰۰ هکتار فضای سبز شهر شامل آبیاری، هرس، وجین و علف‌زنی، کوددهی و سم‌پاشی در شرایط خشکسالی و کاهش شدید منابع و هرس باغبانی و گیاه پزشکی بیش از ۱۴۰۰ اصله درخت از مهمترین این اقدامات است.

وی افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری با حمایت مجموعه شهرداری و شورای شهر، می‌تواند قدم‌های مثبتی در راستای نگهداری، حفظ فضای سبز و توسعه کمی و کیفی فضای سبز شهر بردارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه خاطرنشان کرد: حفظ و توسعه کیفی فضای سبز، اولویت نخست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه است و توسعه کمی فضای سبز در اولویت دوم قرار دارد.

ایرانپور با اشاره به کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم به خشکسالی، تصریح کرد: با توجه به بحران جدی آب به منظور استفاده بهینه، تحقیق و شناسایی و کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی از جمله (اقاقیا- زیتون تلخ، خرزره و رزماری) در دستور کار سازمان قرار گرفته و اجرایی شده است.

به گزارش ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری با حضور در سطح شهر از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات فضای سبز شهری قرار گرفتند.

فضای سبز محله صفائیه، بلوار سردار شهید ربیعی، میدان دفاع مقدس، پارک گل نرگس، نهالستان مرکزی و بلوار شهید نیکبخت از مهمترین نقاط شهر بود که در این بازدید مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر 597371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.