تعداد مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی با تجهیزات برابری ندارد

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل کشور گفت: تعداد مراجعه کنندگان مراکز معاینه فنی با تجهیزات، زمین، نیروی انسانی و افزایش حقوقی که صورت گرفته برابری ندارد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله متولی امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مرداد ۱۴۰۱_ در دوره آموزشی یک روزه ویژه اعضای ستادهای معاینه فنی شهرداری‌های اصفهان اظهار کرد: پلیس نسبت به شهرداری و محیط زیست اثر صددرصدی و مسئولیت مستقیم در حوزه معاینه فنی دارد.

وی ادامه داد: از زمانی که یک شهر درخواست راه اندازی مرکز معاینه فنی را می‌دهد پلیس باید به آن پاسخ بدهد، همچنین باید در طول صدور گواهی معاینه فنی نظارت‌های کافی صورت بگیرد.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه پلیس مسئولیت مستقیم در حوزه معاینه فنی دارد، اضافه کرد: پلیس باید نظارت کافی بر معاینه فنی خودروها داشته باشد و طبق تبصره ۲ ذیل ماده ۶ قانون هوای پاک، اگر ناظر و ناظران گواهی معاینه فنی خلاف واقع صادر کردند به عنوان مجرم شناسایی و به دادگاه معرفی می‌شوند.

متولی با بیان اینکه بازرسی کل کشور از متولیان خواسته که ستادهای معاینه فنی متخلف را به دادستانی معرفی کنند، اظهار کرد: پلیس باید در سطح شهر نیز با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد کند از این رو نقش پلیس صددرصدی است.

وی گفت: تعداد مراجعه کنندگان مراکز معاینه فنی با تجهیزات، زمین، نیروی انسانی و افزایش حقوقی که صورت گرفته برابری ندارد.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل کشور ادامه داد: امسال پایان برنامه جامع پنج ساله است، از این رو مکاتبه‌ای با استانداری‌های سراسر کشور خواهیم داشت که برنامه‌های پیشنهادی کارگروه استان را ارسال کنند، همچنین در جلساتی که با حضور کارگروه و ستاد معاینه فنی برای هر استان برگزار خواهد شد، برنامه جامع پنج ساله استان را خواهیم بست.

متولی گفت: کاهش نقاط حادثه خیز استان اصفهان در سال جاری اقدام شایسته‌ای است و مسئولان ذیربط در این حوزه اقدام قابل تحسینی انجام دادند.

وی ادامه داد: در صورتی که تصادفات منجر به فوت شود از حمل و نقل همگانی کشور استعلام می‌گیرند که آیا خودروی تصادفی معاینه فنی داشته یا خیر و اگر خودروی تصادفی معاینه فنی داشت جزئیات ارسال می‌شود که معاینه فنی به درستی صادر شده است یا خیر؟ اعضای ستاد معاینه فنی هم معرفی می‌کنند، عموماً دادستان این مطالب را استعلام می‌گیرد و بازرسی کل کشور هم به عنوان ترک فعل این موضوع را پیگیری می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل کشور، عدم موفقیت در خروج خودروهای فرسوده را از معضلات کشور دانست و گفت: با رأی دیوان سن فرسودگی نداریم، بلکه سن مرز فرسودگی داریم که عملاً تیر خلاصی بر حوزه حمل‌ونقل به ویژه حمل‌ونقل عمومی بود. با پیگیری‌های صورت گرفته این قانون در محیط زیست کشور به سن فرسودگی برمی‌گردد که مشکلات در این راستا برطرف خواهد شد.

متولی با بیان اینکه در شهر اصفهان حدود ۱۰ میلیون مخازن سوخت را خرید و فروش می‌شود، اضافه کرد: مخازن از مسائل مهمی است که برای خودروهای عمومی مانند تاکسی مخازن رایگان در نظر گرفته می‌شود، از این رو تفاهمنامه‌ای با اتحادیه حمل و نقل و ستاد سوخت کشور و شرکت پخش و پالایش داشتیم که این فرآیند در سامانه سیمفا راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 597358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.