بهره‌برداری از نظرات عمومی در بهبود فضاهای عمومی یارم

شورای شهر یارم؛ شهر بازاری و محله مدنی ناحیه استاکتون‌آن‌تیس در یورکشایر شمالی، از شهروندان خواست تا نظرات خود را برای بهبود خیابان اصلی و فضاهای عمومی شهر ارائه دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر «یارم (Yarm)» از ساکنان، صاحبان مشاغل و بازدیدکنندگان شهر دعوت کرده بود که به‌عنوان بخشی از روند تخصیص بودجه صندوق دولتی «ارتقای سطح شهر»، از اوایل هفته دوم تا اواخر ماه آگوست نظرات و ایده‌های خود را در مورد طرح‌های بهبود فضاهای عمومی و گسترش دسترسی به خیابان «های‌استریت (High Street)» شهر ارائه دهند. برای ارتقای سطح شهر به حوزه انتخابی استاکتون جنوبی ۲۰ میلیون پوند بودجه تخصیص داده شده است.

شورا از مردم خواسته بود نظرات خود را در مورد راه‌هایی به اشتراک بگذارند که به‌واسطه آن می‌توان این خیابان را بهبود بخشید و اعلام کرده بود این شیوه‌ها می‌تواند شامل ایده‌هایی برای بهبود فضاهای عمومی در این خیابان یارم و اطراف آن از جمله ایجاد فرصت‌هایی برای بهبود پیاده‌روی موجود و مناطق مخصوص استراحت و نشیمن به‌منظور صرف غذا در فضای باز باشد که ممکن است در کنار پیشرفت طرح‌های موجود برای نوسازی تالار شهر یارم به یک مرکز میراث فرهنگی برای شهر مفید عمل کند.

مردم یارم نظرات خود را به‌صورت آنلاین و با مراجعه به سایت شهرداری ارائه دادند، ضمن این‌که چهار روز نیز برای برگزاری جلسات رایزنی عمومی در کتابخانه شهر تعیین شده بود. شورا خاطرنشان کرد که نظرات ارائه‌شده طی این رایزنی‌های عمومی در راستای کمک به شکل‌دهی گزینه‌های طراحی های‌استریت استفاده خواهد شد که نیازها و آرزوهای جامعه را منعکس می‌کند.

عضو کابینه بازسازی و مسکن شورای شهر استاکتون‌آن‌تیس اظهار کرد که شورای این شهر به تعهد خود مبنی بر سرمایه‌گذاری در شش مرکز شهری عمل و تخصیص ۲۰ میلیون پوند از بودجه دولتی صندوق ارتقای سطح شهر را برای تأمین مالی برنامه مداخلات در جنوب منطقه از جمله یارم، تضمین کرده است.

وی افزود: «این طرح‌ها با حصول اطمینان از این‌که یارم مکانی جذاب و متنوع برای ساکنان، مشاغل و بازدیدکنندگان باقی می‌ماند، به ایمن کردن آینده بلندمدت این شهر بازاری کمک می‌کند، اما هدف اصلی شورای شهر تمرکز روی آن چیزی است که برای مردم اهمیت دارد. در اصل شورا قصد دارد از افکار عمومی در مورد آنچه برای مردم مهم است آگاهی پیدا کند.»

عضو کابینه بازسازی و مسکن اعلام کرد: «ما در یک سفر هیجان‌انگیز هستیم و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه را در آن سفر با خود خواهیم برد تا بتوانیم از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.»

شورای شهر یارم اطمینان داد که تک‌تک دیدگاه‌های جمع‌آوری شده را در نظر می‌گیرد و همراه با یافته‌های قبل از توسعه گزینه‌های طراحی های‌استریت به اشتراک می‌گذارد. پس از آن، عموم مردم یارم این فرصت را خواهند داشت تا قبل از تکمیل طرح نهایی، در پاییز این طرح‌ها را مشاهده کنند و درباره آن‌ها نظر بدهند.

اکتبر سال گذشته، ۲۰ میلیون پوند بودجه از سوی صندوق دولتی ارتقای سطح شهر به حوزه انتخابی استاکتون جنوبی اعطا شد. این بودجه به برنامه‌های توسعه‌یافته شورای این شهر برای شش مرکز شهری خود و بلندپروازی‌های دیرینه آن برای افزایش فعالیت‌های سفر پایدار و غنی‌سازی تجربیات بازدیدکنندگان این مراکز تخصیص یافته است. سایر موارد استفاده بودجه نیز شامل بهبود پارک پرستون، جاذبه توریستی دره تی، گسترش موزه به یک مرکز نمایشگاهی و فضای گالری و افزایش اتصالات شهری از طریق پیوندهای بهبودیافته در مناطق یارم و ایگلسکلیف می‌شود.

کد خبر 597344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.