بیت کوین در لبه پرتگاه

به نظر می‌رسد قدرت خریداران در بازار رمزارزها نسبت به قبل کاهش محسوسی داشته است، با وجود کاهش میزان ترس در بازار همچنان اقدام به خرید نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در برخی از صرافی‌های جهانی بیت کوین در مرز ۲۴ هزار دلار و در برخی دیگر این سطح را از دست داده است، این محدوده از مهم‌ترین سطوحی بوده است که در چند وقت اخیر بیت کوین به آن واکنش نشان داده است.

در چند روز اخیر خود را بالای این محدوده نگه داشته بود و در روز جاری از دست رفته است، به نظر می‌رسد قدرت خریداران در بازار رمزارزها نسبت به قبل کاهش محسوسی داشته است، با وجود کاهش میزان ترس در بازار همچنان اقدام به خرید نمی‌کنند، بر اساس آخرین تحلیل تکنیکال انجام شده برای این رمزارز که در این یادداشت نیز قرار داده شده است برآورد خواهیم داشت که روند اصلاحی بیت کوین تا کف کانال صعود تداوم خواهد داشت مگر اینکه اتفاق دیگری افتد و ساختار تغییر کند.

در حال حاضر این محتمل‌ترین سناریو است که می‌تواند محدوده ۲۲ هزار دلار را برای ما مشخص کند، ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای به ترتیب به یک هزار ۶۵ و ۵۴ میلیارد دلار رسید، دامیننس بیت کوین در سطح ۴۰.۸۰ قرار گرفت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۳ هزار و ۹۰۶ دلار

تغییرات: افت ۰.۳۷ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۸۹۵ دلار

تغییرات: رشد ۰.۸۷ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۱۶ دلار و شش سنت

تغییرات: افت ۰.۵۰ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۷۸ دلار

تغییرات: رشد ۱.۹۴ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۶۰ دلار

تغییرات: رشد ۱.۱۰ درصدی

سولانا (SOL): ۴۳ دلار و ۱۸ سنت

تغییرات: رشد ۰.۰۱ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۸۴۸ دلار

تغییرات: رشد ۴.۶۵ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۹۳۶ دلار

تغییرات: افت ۰.۹۵ درصدی

پولکادات (DOT): هشت دلار و ۸۷ سنت

تغییرات: رشد ۱.۶۳ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۷۰۱ دلار

تغییرات: رشد ۱.۷۴ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۷ دلار و ۳۲ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۴۷ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین در لبه پرتگاه

حمایت: ۲۴ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی.

مقاومت: ۲۶ هزار دلار، سقف کانال مینور صعودی.

پیش بینی: در بعضی از صرافی‌ها قیمت بیت کوین به زیر سطح ۲۴ هزار دلار آمده است، با کاهش بیت کوین زیر این محدوده حمایتی پیش بینی اصلاح قیمتی تا کف کانال صعودی این رمزارز را خواهیم داشت که می‌تواند تا محدوده ۲۲ هزار دلار اصلاح داشته باشد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بیت کوین در لبه پرتگاه

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

بیت کوین در لبه پرتگاه

شاخص ترس و طمع

بیت کوین در لبه پرتگاه

اخبار بازار رمزارزها

مدیرعامل کراکن: تا پایان سال ۲۰۲۲ قیمت هر بیت کوین برابر با یک بوگاتی خواهد بود!

جسی پاول، مدیرعامل صرافی کراکن، در مصاحبهٔ اخیر خود با بلومبرگ گفته همچنان نسبت به آینده بیت کوین خوش‌بین بوده و امیدوار است که تا پایان سال ۲۰۲۲ قیمت هر بیت کوین برابر با یک بوگاتی شود. گفتنی است در حال حاضر، بیت کوین با قیمتی حدود ۲۴۰۰۰ دلار معامله می‌شود و قیمت خودروهای بوگاتی حدود ۱.۹ میلیون تا ۳.۳ میلیون دلار است. او در ادامه افزود: «در سطح ۱۸۰۰۰ دلار دوباره بیت کوین خریدم و خوشحالم که از آن حمایت می‌کنم. همچنان نسبت به رشد بیت کوین در بلندمدت خوش‌بین هستم، زیرا معیارهای فاندامنتال آن رو به بهبود است.»

آوی از اعضای جامعه خود خواسته است تا نسبت به شبکه اثبات سهام اتریوم متعهد بمانند

آوی از اعضای جامعه خود خواسته است تا در یک نظرسنجی، تعهد خود را نسبت به شبکه اثبات سهام اتریوم اعلام کنند. این پیشنهاد از اعضای جامعه آوری می‌خواهد تا شبکه اثبات سهام اتریوم را به‌عنوان سیستم حاکمیتی قانونی جدید انتخاب کنند. همچنین، به آنها اجازه می‌دهد تا جلو استقرار پروتکل آوی در دیگر هاردفورک‌های جایگزین اتریوم را بگیرند. نتیجه این رأی‌گیری نشان خواهد داد که جامعه آوی چه رویکردی نسبت به ادغام آتی اتریوم خواهد داشت.

چین‌آلیسیس: کلاهبرداری‌های حوزه ارز دیجیتال در سال جاری ۱۵ درصد کاهش داشته است

بر اساس گزارش جدید چین‌آلیسیس، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون حجم فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال ۱۵ درصد کاهش داشته است. این رقم در مقایسه با کاهش ۳۶ درصدی حجم معاملات قانونی این حوزه است. طبق این گزارش، ارزش کل کلاهبرداری‌های انجام‌شده از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا پایان ماه ژوئیه (تیر) به ۱.۶ میلیارد دلار رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۵ درصد کمتر است. چین‌آلیسیس می‌گوید اگرچه تعداد کلاهبرداری‌ها کاهش‌یافته، اما تا پایان ماه گذشتهٔ میلادی حدود ۱.۹ میلیارد دلار پول در هک‌های مربوط به ارزهای دیجیتال به سرقت رفته است.

جاستین بونز: پالیگان بسیار ناامن و متمرکز است

جاستین بونز، بنیان‌گذار صندوق سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال سایبر کپیتال (Cyber Capital)، پالیگان را بسیار ناامن و متمرکز توصیف کرد و مدعی شد که تنها به پنج نفر برای به خطر انداختن بیش از دو میلیارد دلار در اکوسیستم پالیگان نیاز است.

وی می‌گوید این پروتکل لایه دوم به دلیل قرارداد چند علامتی و هشت کلیدی که دارد، به راحتی هک خواهد شد و این اتفاق می‌افتد.

به گفته بونز، برای به خطر انداختن شبکه تنها پنج کلید مورد نیاز است که چهار کلید در اختیار بنیان‌گذاران آن است و پالیگان دارندگان سایر کلیدها را انتخاب می‌کند.

وی در ادامه گفت هر کسی که کلیدها را کنترل کند می‌تواند قوانین را تغییر دهد و هر کاری در این اکوسیستم انجام دهد؛ از جمله کلاهبرداری مبتنی بر خروج وجوه که می‌تواند تمام دو میلیارد دلار قرارداد پالیگان را بگیرد.

بنک آو چاینا از برنامه تست قرارداد هوشمند یوان دیجیتال برای آموزش مدارس رونمایی کرد

بنک آو چاینا (Bank of China) برنامه جدیدی را برای پیوند دادن آموزش مدارس ابتدایی با قراردادهای هوشمند اعلام کرد. در یک مشارکت ترکیبی با مقامات آموزشی و مالی محلی، والدین ساکن در شهر چنگدو واقع در استان سیچوان چین، می‌توانند فرزندان خود را با استفاده یوان دیجیتال، ارز دیجیتال ملی چین در کلاس‌های بعد از مدرسه با خارج از مدرسه ثبت‌نام کنند.

تحت این طرح آزمایشی بانک تجاری دولتی بنک آو چاینا، والدین با پرداخت ودیعه به یک مؤسسه آموزشی خصوصی برای یک سری دروس شروع می‌کنند. پس از آن، یک قرارداد هوشمند هر درس را به نسبتی که دارد، به مبلغ ودیعه متصل می‌کند. به این ترتیب، اگر فرزندانشان کلاسی را از دست بدهند، مبلغ یوان دیجیتال پرداختی آنها برای کلاس از طریق قرارداد هوشمند به حساب آنها بازمی‌گردد.

دیجیتال کارنسی گروپ برای نخستین بار به‌طور مستقیم وارد حوزه لابی‌گری می‌شود

دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group)، غول سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در حال وارد شدن به فضای لابی‌گری سیاسی است. این شرکت، جولی استیتزل، معاون سیاست‌گذاری عمومی شرکت برای لابی کردن از جانب دیجیتال کارنسی گروپ ثبت‌نام کرده است. این اقدام، نخستین تلاش این شرکت برای ورود مستقیم به حوزه لابی‌گری است. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت در هر فصل سال، حدود ۱۲۰ هزار دلار برای لابی‌گری هزینه کرده است؛ اما لابی‌گری از جانب دیجیتال کارنسی گروپ تاکنون توسط شرکت‌های کلین جانسون گروپ و کاپیتول کانسل انجام شده است.

گفتنی است که تلاش‌های این شرکت برای لابی‌گری سیاسی، همزمان با رشد سرسام‌آور علاقه به صنعت ارزهای دیجیتال در میان سیاست‌مداران واشنگتن و در واکنش به لایحه الزامات گزارش‌دهی مالیاتی ارزهای دیجیتال در لایحه زیرساخت دولت بایدن در سال گذشته، افزایش یافت.

ریپل با همکاری جدید خود صدور حواله‌ها بین ژاپن و تایلند را تسهیل می‌کند

شرکت ارزهای دیجیتال ریپل از راه‌اندازی یک پروژه جدید مشترک با اس‌بی‌آی رمیت (SBI Remit)، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات پرداخت ژاپن خبر داد. این همکاری برای تسهیل نقل و انتقالات پول بین ژاپن و تایلند انجام شده است. تحت این پروژه، اس‌بی‌آی رمیت به تایلندی‌های مقیم ژاپن این امکان را می‌دهد تا با استفاده از فناوری ریپل‌نت (RippleNet) پول‌های خود را در سریع‌ترین زمان به کشور تایلند ارسال کنند. بانک سیام کامرشال (Siam Commercial Bank) نماینده طرف تایلندی در این سرمایه‌گذاری خواهد بود.

نقشه بازار

بیت کوین در لبه پرتگاه

بیت کوین در لبه پرتگاه

کد خبر 597329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.