روز آزادگان تنها یادمانی از پاسداشت رزمندگان سرافراز کشور است

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه روز آزادگان تنها یادمانی از پاسداشت رزمندگان سرافراز کشور، گفت: به‌مناسبت گرامیداشت سی‌ودومین سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی مراسم تکریم تعدادی از آزادگان این منطقه در محله‌های دهنو و ولدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در مراسم تکریم تعدادی از آزادگان منطقه دو شهرداری اصفهان در محله دهنو و ولدان، با اشاره به اینکه روز آزادگان تنها یادمانی از پاسداشت رزمندگان سرافراز کشور است، اظهار کرد: شهدا و رزمندگان روزی تمام داشته‌های خود را رها کردند و به مصاف جنگ با دشمن متجاوزگر رفتند و ما امروز تمام آسایش و امنیت خود را مرهون همین ازخودگذشتگی آنها داریم.

وی خاطر نشان کرد: این منطقه یکی از افتخارات خود را خدمت به محله دهنو با بیشترین شهید دوران دفاع مقدس (۱۶۰ شهید والامقام) و خانواده ایثارگر در منطقه می‌داند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان افزود: هر آنچه آسایش و رفاه در کشور داریم، حاصل رشادت‌های شهدا و رزمندگانی است که با افتخار برای دفاع از ناموس و ارزش وطن به جنگ با دشمن رفتند.

وی ادامه داد: در دوران گذشته به‌رغم وجود داشتن بیشترین خانواده شهدا و ایثارگر در بعضی از محله‌های منطقه دو شهرداری، رسیدگی شایسته‌ای به محله‌ها نشده و همچنان گرد محرومیت بر سر این منطقه پهن است.

صیرفی‌نژاد گفت: در همین راستا دو محله ولدان و دهنو برای رفع محرومیت انتخاب شدند و مبالغی برای رسیدگی به این دو محله از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان اختصاص یافت که امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته‌ای به این محله‌ها ارائه دهیم و رضایت‌مندی شهروندان از جمله خانواده شهدا را جلب کنیم.

در این مراسم، ولی‌الله آقاجانی، یکی از آزادگان سر افزار دوران هشت سال دفاع مقدس ساکن محله دهنو منطقه دو شهرداری که در سال ۵۹ در میمک واقع در شهرستان مهران به اسارت دشمن درآمد، گفت: در حالی که از ناحیه پا مجروح شده بودم، توسط نیروهای بعثی عراقی دستگیر شدم و به اسارت درآمدم و به‌رغم شرایط جسمانی نامساعد، کیلومترها با پای مجروح من را پیاده به سمت عراق بردند.

وی گفت: مدت هشت ماه زیر شکنجه، آزار دشمنان بعثی قرار گرفتم در نهایت پای مجروح من قطع شد و جانباز شدم و در نهایت از طریق صلیب سرخ و پس از انتقال به کشور قبرس و سپس ایران از بند اسارت نیروهای بعثی آزاد شدم.

محمود جعفری از دیگر آزادگان ساکن محله ولدان نیز اظهار کرد: در سال ۶۱ در عملیات والفجر به اسارت عراقی‌ها درآمدم و هشت سال اسیر بودم تا اینکه سرانجام در سال ۶۹ آزاد شدم.

این آزاده سرافزار در این دیدار به ذکر خاطرات دوران اسارت و شکنجه‌ها پرداخت و گفت: فیلم‌های مربوط به اسرا تنها بخش کوچکی از سختی‌های اسارت است و بیشتر این شکنجه‌ها قابل گفتن و تصور نیست، زیرا عمق شکنجه‌ها تا پای جان دادن رزمندگان بود.

وی تحمل شرایط برای اسرای متأهل و دارای فرزند را سخت توصیف کرد و گفت: اسرا در دوران اسارت بسیار دلتنگ خانواده و فرزندان خود بودند و از لحاظ روحی آسیب می‌دیدند، اما بسیجی‌وار جان و مال خود را برای دفاع از وطن فدا کردند.

به گزارش ایمنا، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان به همراهی جمعی از معاونان و مدیران و مسئول پایگاه بسیج منطقه به دیدار چند آزاده سرافزار محله‌های این منطقه رفت و از آنها و خانواده‌هایشان تجلیل و قدردانی کرد.

روز آزادگان تنها یادمانی از پاسداشت رزمندان سرافراز کشور است

کد خبر 597322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.