تبدیل بازار چارسوق به بازار تخصصی صنایع دستی در یزد

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بازار چارسوق می‌تواند به بازار تخصصی صنایع دستی تبدیل شود تا صنایع دستی هنرمندان به صورت گسترده در این مکان در معرض دید شهروندان باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی یزد، فاطمه حقیرالسادات اظهار کرد: جهت طراحی پکیج‌های مختلف صنایع دستی منطبق با ویژگی‌های جمعیت شناسی مخاطبان و ایده و سطح‌بندی هدایای اهدایی شهرداری و شورای اسلامی شهر توسط انجمن صنایع دستی فراخوان داده شود.

وی ادامه داد: کمیته تولید محتوا در صنایع دستی یزد با مشارکت میراث، شهرداری و هنرمندان بخش خصوصی با محوریت میراث نیز ایجاد شود و طراحی برای کاربردی کردن محصولات بومی صنایع دستی یزد در خصوص رونق بیشتر، ارائه شود همچنین باید به هنرمندان بومی شهر، توجه و حمایت ویژه‌ای شود.

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل، گفت: برای درجه بندی هنرمندان صنایع دستی و تهیه شناسنامه هنری به آنها برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: سفارشی‌سازی صنایع دستی برای زیباسازی شهری توسط معاونت خدمات شهری و سازمان فرهنگی ورزشی با همراهی انجمن صنایع دستی و هنرمندان انجام شود. مرکز آموزش‌های صنایع دستی توسط میراث فرهنگی نیز احیا و حمایت شود و رویدادهای تخصصی صنایع دستی مناسب با تقویم سالانه در نقاط مختلف شهر برگزار شود.

کد خبر 597265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.