احداث مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری در اراک

مسئول کارگروه حمل‌ونقل پاک شهرداری اراک گفت: بر اساس آخرین مصوبه کمیته فنی استانداری، پیش‌بینی شده است مسیر دوچرخه‌سواری در خیابان وحدت اسلامی به خیابان نواب صفوی اراک متصل شود که برای آغاز این عملیات در انتظار تاییدیه شورای ترافیک استان هستیم.

مهشاد نراقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از آنجا که مسیر دوچرخه‌سواری از عرض خیابان هپکو عبور خواهد کرد، از نظر ترافیکی با حساسیت‌های ویژه‌ای برای احداث آن روبه‌رو هستیم و اگر مسیر از نظر ضریب ایمنی مورد موافقت و تأیید شورای ترافیک قرار بگیرد، پروژه ظرف دو ماه پس از آغاز عملیات به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: مسیر دوچرخه‌سواری دیگری در بلوار شهدای دولت در نظر گرفته شده است که نیروهای شهرداری در حال رنگ‌آمیزی آن هستند که پس از پایان این کار، تا سه هفته آینده، نصب جداکننده‌ها در مسیر آغاز خواهد شد.

مسئول کارگروه حمل‌ونقل پاک شهرداری اراک خاطرنشان کرد: کارکنان بعضی از صنایع شهر همچون شرکت‌های آلومینیوم‌سازی و ماشین‌سازی که در مسیر بلوار ۱۵ خرداد قرار گرفته‌اند نیز درخواست ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری برای رفت و آمد به محل کار خود را داشتند که در حال امکان‌سنجی برای احداث آن در انتهای خیابان هپکو یا بلوار ۱۵ خرداد هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه اجرای طرح ۲۴ متری در مرکز شهر در حالت تعلیق قرار گرفته است، در حال حاضر برنامه‌ریزی و اجرای مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در این ناحیه را متوقف کرده‌ایم.

نراقی تاکید کرد: بر اساس مطالعات جامع، سفرهای درون‌شهری اراک زیر پنج کیلومتر است و می‌توان از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه پاک و ارزان‌قیمت برای جابه‌جایی‌ها در شهر استفاده کرد، اما نباید فراموش کنیم که فرهنگ‌سازی و توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر نقش اساسی دارد.

وی افزود: هر چند گفت‌وگو پیرامون این موضوع در جلسات کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک دنبال شده است، اما این جلسات کافی نیست و باید بیشتر به این ابعاد مختلف مسئله بپردازیم.

به گزارش ایمنا، فرایند مطالعات احداث و توسعه زیرساخت‌های دوچرخه (شامل مسیرها، خانه‌ها و پارکینگ‌های دوچرخه) و ایجاد مسیرهای پیاده‌راه در شهر اراک از سال ۱۳۹۶ ذیل مطالعات جامع با رویکرد انسان‌محور آغاز شده است.

کد خبر 597244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.