افتتاح بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری کشور در تهران

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: پایانه متروی اکباتان به عنوان بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور روز بیست‌ونهم از مردادماه سال‌جاری با حضور شهردار تهران افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مسعود درستی اظهار کرد: در اولین شنبه از شنبه‌های «امید و افتخار» که به افتتاح پروژه‌های آماده بهره‌برداری اختصاص دارد، روز شنبه _بیست‌ونهم مردادماه ۱۴۰۱_ بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور، پس از گذشت ۱۴ سال از زمان شروع عملیات اجرایی آن، افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بهره‌برداری از پایانه متروی اکباتان، در امر دپو، نگهداری و تعمیر واگن‌های فعال در خط چهار، همچنین کاهش سرفاصله حرکتی قطارهای این خط مؤثر واقع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه در دوره کنونی مدیریت شهری مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد تا کارهای باقی‌مانده پایانه اکباتان به سرانجام برسد، گفت: پایانه‌ها جزو زیرساخت‌های اصلی خطوط مترو محسوب می‌شود که کیفیت و بهره‌وری از شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی را ارتقا می‌بخشند.

وی ادامه داد: برای بهره‌مندی بهینه از ناوگان حمل‌ونقل ریلی و ارائه سرویس‌های خدماتی و تعمیراتی به هنگام و روزآمد جهت حفظ و تداوم جریان حرکت قطارها در شبکه خطوط مترو، بهره‌گیری از پایانه‌های مستقل در هر یک از خطوط بهترین راهکار به حساب می‌آید.

کد خبر 597233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.