گلایه شهروندان از کمبود دفاتر پلیس +۱۰

بسیاری از امور شهروندی به پلیس+۱۰ سپرده شده، این درحالی است که تعداد شعب آن محدود است؛ بنابراین شهروندان نسبت به شرایط مذکور معترض و خواهان بررسی و اقدام مناسب مسئولان در این خصوص هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اموری نظیر خدمات خرید دفترچه راهنمای وظیفه عمومی، خدمات اینترنتی وظیفه عمومی، خدمت تعویض کارت معافیت یا پایان خدمت، خدمت صدور المثنی کارت معافیت یا پایان خدمت و سایر خدمات وظیفه عمومی، پیگیری صدور کارت سوخت، صدور المثنی کارت سوخت و رفع مسدودی کارت سوخت خودروهای دیزلی، تمدید گواهینامه یا گرفتن گواهینامه المثنی، صدور، تعویض، تمدید و دریافت شناسه گذرنامه توسط پلیس +۱۰ انجام می‌شود.

همچنین سایر امور نظیر درخواست گواهی تأیید عکس، خدمت اعلام فقدان اسناد، مدارک و وسایل، خدمت صدور وضعیت خلافی خودرو، خدمات اطلاعات اقتصادی خانوار (یارانه)، خدمت درخواست گواهی پروانه کسب و گواهی عدم سوءپیشینه و خدمت اخذ علائم بیومتریک (چهره) در این دفاتر قابل انجام است.

افزایش مراجعه به پلیس +۱۰ با نزدیک شدن به اربعین حسینی

طی ایام نزدیک شدن به اربعین حسینی درپی افزایش مراجعه نسبت به تمدید و صدور پاسپورت، پلیس +۱۰ قادر به سرویس‌دهی کافی نیست و برخی از شعب به منظور سودآوری بیشتر، دفتری بسیار کوچک در مکانی نامناسب برای ارائه خدمت انتخاب کرده‌اند و با تجمع جمعیتی متراکم در چنین دفاتری، احتمال سرایت کرونا به شدت افزایش می‌یابد.

آنچه مسلم است ضرورت دارد با افزایش تعداد دفاتر پلیس +۱۰ و اصلاح وضعیت سرویس‌دهی، شرایط مناسبی برای خدمات‌رسانی به مردم فراهم شود.

عده‌ای از شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به شرایط موجود حال حاضر گلایه داشتند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان به این موضوع بودند. شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند و دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخگویی به شهروندان از طریق همین شماره تماس اقدام کنند.

کد خبر 597170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.