رویکرد متفاوت شهرداری شهرکرد به بافت‌های فرسوده

رئیس سازمان عمـران و بازآفرینـی فضـاهـای شهری شهرداری شـهرکرد گفت: داشتن رویکرد فرهنگی نسبت به بافت‌های فرسوده از رویکردهای سازمان است.

اکبر شاهوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دغدغه‌ها و فعالیت‌های پیش روی سازمان، اظهار کرد: احیای بافت‌های فرسوده، بازآفرینی معنادار فضاهای شهری، باز زنده‌سازی هویت شهرکرد، داشتن رویکرد فرهنگی در کنار توجه به مبانی شهرسازی جهت بیان غنای بافت فرسوده، بسترسازی برای احیای سنت‌های فراموش شده و داشتن رویکرد فرهنگی نسبت به بافت‌های فرسوده، همگی بخشی از رویکردهای مدیریت جدید این سازمان خواهد بود.

وی افزود: سازمان عامل فعالیت‌های چشمگیری در شهر است که در حوزه شهرسازی، احیای بافت‌ها و در توسعه و تعالی فرهنگی شهر با رویکرد توجه به سنت‌های کهن فعال است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از نظرات کارشناسان و صاحبان ایده در این حوزه از خط‌مشی‌های مدیریت سازمان است. توجه ویژه به بخش‌هایی از قبیل کوی نمدمالان و دیگر بخش‌های در حال فراموشی شهرکرد از همین معبر فکری به صورت زیر بنایی محقق خواهد شد.

شاهوردی تصریح کرد: حجم فعالیت‌های سازمان نسبت به دیگر بخش‌های شهرداری، چشمگیر و توجه به مظاهر شهری در بافت‌های فرسوده بسیار حساس و دقیق است؛ معتقد هستم اشتباه در این حوزه به معنای لطمه زدن به هویت تاریخی و فرهنگی شهر خواهد بود؛ بنابراین نیازمند تلاش مضاعف و همراهی متخصصان و کارشناسان دغدغه‌مند نهادهای ذیربط هستیم.

کد خبر 597152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.