۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
لزوم نوسازی بافت فرسوده پایتخت

رئیس کمیسیون، سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوره ششم مدیریت شهری صحبت از باز شدن قفل‌های ساخت‌وساز در بافت فرسوده شده و تلاش‌هایی نیز برای آن انجام گرفته است، اما هنوز گشایش ویژه‌ای در نوسازی بافت فرسوده مشهود نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز _ سه‌شنبه بیست و پنجم مردادماه_ در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بافت فرسوده تهران یکی از معضلات اساسی شهر تهران است و در حال حاضر هفت درصد مساحت تهران، حدود ۴۲۰۰ هکتار را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: ۲۱ درصد جمعیت شهر تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: در دوره ششم مدیریت شهری صحبت از باز شدن قفل‌های ساخت‌وساز شده و تلاش‌هایی نیز برای آن انجام شده است، اما هنوز گشایش ویژه‌ای در ساخت‌وساز بافت فرسوده مشهود نیست.

رئیس کمیسیون، سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه با توجه به ضرورت نوسازی بافت فرسوده باید اقداماتی در این خصوص انجام شود، گفت: افزایش تراکم مازاد بافت فرسوده نیز در کمیسیون ماده پنج شورای عالی معماری و شهرسازی در دست بررسی است که باید تسریع شود.

وی افزود: علاوه‌بر رویکرد مازاد تراکم، باید بسته‌های تشویقی در بافت فرسوده در نظر گرفته شود و کار گروهی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری تهران برای رفع مشکلات این حوزه تشکیل شود.

پیرهادی تصریح کرد: اگر حادثه زلزله یا حادثه دیگری در تهران رخ دهد مشخص نیست که در بافت فرسوده چه اتفاقی رخ خواهد داد؛ بنابراین سایر دستگاه‌ها نیز باید نسبت به نوسازی بافت فرسوده توجه و اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به پایان افق ۲۰ ساله طرح جامع شهر تهران، گفت: مطالعات تهیه و تدوین طرح از سال ۸۲ آغاز و این طرح در سال ۸۶ مصوب شد و اکنون به پایان دوره طرح جامع ۲۰ ساله تهران نزدیک می‌شویم، همچنین شهرداری تهران باید بررسی و ارزیابی طرح جامع فعلی را انجام و نسبت به مطالعات و بازنگری طرح جامع اقدام کند.

کد خبر 596931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.