راهنمای خرید بلیط اتوبوس محبوب ترین مقصدها + قیمت
راهنمای خرید بلیط اتوبوس

سفر با اتوبوس رایج‌ترین روش سفر محسوب می‌شود. اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید با ما همراه باشید تا راهنمای جامع خرید بلیط اتوبوس را به شما ارائه دهیم.

اتوبوس یکی از ارزان‌ترین و بهترین روش‌های سفر است. شاید یک شهر فرودگاه نداشته باشد و حتی خط ریلی به آن نرسد؛ اما حتماً با اتوبوس می‌توانید به آن سفر کنید. سفر با اتوبوس از جمله قدیمی‌ترین روش‌های سفر محسوب می‌شود. بیش از 50 همه ما اتوبوس استفاده می‌کنیم. البته اتوبوس‌ها دیگر همانند گذشته نیستند و امکانات بسیار عالی دارند. اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید،حتماً در این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله درباره راهنمای خرید بلیط اتوبوس محبوب ترین مقصدها صحبت می‌کنیم و قیمت چند مسیر محبوب را نیز معرفی خواهیم کرد. به این ترتیب می‌توانید بلیط اتوبوس را با بهترین قیمت تهیه کنید.

پرترددترین شهرهای ایران

برخی شهرهای ایران جزو پرترددترین شهرها از نظر سفر با اتوبوس محسوب می‌شوند. برای اینکه بتوانیم مقاله جامع و کاملی در خصوص راهنمای خرید بلیط اتوبوس محبوب ترین مقصدها به همراه قیمت به شما ارائه دهیم، حتماً باید این شهرها را به‌صورت کامل بررسی کنیم.

  • بلیط اتوبوس تهران

تهران پایتخت ایران است و یک مرکزیت بسیار مهمی در تمام کشور دارد. به همین خاطر همه روزه صدها اتوبوس از شهرهای مختلف به تهران می‌آید و هزاران مسافر از تهران به شهرهای مختلف سفر می‌کنند. مسیرهایی همانند تهران به اصفهان و تهران به مشهد از جمله پرطرفدارترین مسیرهای اتوبوسی تهران هستند. بلیط اتوبوس تهران مشهد حدود 250هزار تومان قیمت دارد. این مسیر حدود 12 ساعت طول می‌کشد و جزو مسیرهای طولانی به حساب می‌آید. مسیر تهران اصفهان نیز بسیار پرتردد است و طول کمتری در مقایسه با تهران مشهد دارد. به همین خاطر ارزانتر است و با حدود 120هزار تومان می‌توانید از تهران با اتوبوس به اصفهان سفر کنید.

  • بلیط اتوبوس مشهد

مشهد بعد از تهران یکی از پرترددترین شهرها از نظر تعداد مسافر به حساب می‌آید. این شهر به یمن وجود حرم امام رضا، به یکی از پرترددترین و شلوغ‌ترین شهرهای توریستی ایران تبدیل شده است. همه روزه صدها اتوبوس زائر از شهرهای مختلف عازم مشهد می‌شوند و سپس به شهر خود باز می‌گردند. البته ساکنین مشهد نیز همراه با اتوبوس به شهرهای مختلف سفر می‌کنند. بلیط اتوبوس مشهد تهران جزو پرفروش‌ترین بلیطهای اتوبوس مشهد به حساب می‌آید. این بلیط حدود 250هزار تومان قیمت دارد. بلیط مشهد گرگان نیز با قیمت حدود 120هزار تومان از جمله مسیرهای پرتردد به حساب می‌آید.

  • بلیط اتوبوس اصفهان

اصفهان یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران است. این شهر در سطح جهانی نیز شهرت دارد و همه ساله گردشگران بسیاری عازم اصفهان می‌شوند. ایران‌گردان و گردشگران خارجی که دوست دارند از بخش‌های مختلف تاریخی ایران دیدن کنند، بازدید از اصفهان و شیراز را به‌صورت متوالی انجام می‌دهند. همه روزه اتوبوس‌های بسیاری از شهرهای مختلف عازم اصفهان می‌شوند و بعد بازدید به شهر خود باز می‌گردند. بخش بزرگی از گردشگران اصفهان را ساکنین تهران تشکیل می‌دهند. به همین خاطر بلیط اتوبوس اصفهان تهران با قیمت 120هزار تومان جزو بلیط‌های پرفروش است. همچنین بلیط اصفهان شیراز نیز با قیمت 130 هزار تومان جزو بلیط‌های پرفروش به حساب می‌آید.

  • بلیط اتوبوس شیراز

در نهایت قصد داریم به شهر زیبای شیراز اشاره کنیم. شهری که جزو مهم‌ترین مناطق توریستی ایران به حساب می‌آید و همه ما آن را به تخت جمشید می‌شناسیم. همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از این شهر دیدن می‌کنند. به همین خاطر فروش بلیط اتوبوس شیراز از شهرهای دیگر بسیار بیشتر است. مسیر شیراز تهران و شیراز اصفهان از جمله پرترددترین مسیرهای اتوبوسی این شهر به حساب می‌آید. مسیر تهران شیراز نسبتاً طولانی است و باید حدود 15 ساعت در راه باشید. برای خرید بلیط اتبوسو تهران شیراز نیز باید حدود 250هزار تومان کنار بگذارید.

مزایای سفر با اتوبوس

مزایای سفر با اتوبوس

اول از همه باید بدانید که اتوبوس ارزان‌ترین روش سفر محسوب می‌شود. سفر با اتوبوس امنیت بیشتری در مقایسه با سفر جاده‌ای با ماشین شخصی دارد و البته ارزان‌تر نیز خواهد بود. اتوبوس‌های جدید بسیار مدرن و راحت هستند. در گذشته اتوبوس‌ها مسافران را خسته می‌کردند؛ اما حالا اینطور نیست. اتوبوس‌های VIP تعداد مسافران کمی دارند و به همین خاطر فاصله بین صندلی‌ها بسیار راحت است. همچنین هر مسافر می‌تواند صندلی خود را به عقب بکشد تا راحت بخوابد و متوجه طول مسیر نشود. حتی سیستم تهویه مطبوع عالی اتوبوس‌ها اجازه نمی‌دهند تا سرمای زمستان و گرمای تابستان را احساس کنید. افرادی که به استفاده از گوشی موبایل عادت دارند، می‌توانند از پریز برق شهری برای شارژ گوشی خود استفاده کنند. سفر با اتوبوس سریع‌تر از قطار است و ارزان‌ترین گزینه ممکن به حساب می‌آید. پس با اتوبوس می‌توانید با حداقل هزینه سفر کنید و هر جای ایران را ببینید.

روش خرید بلیط اتوبوس

بلیط اتوبوس را می‌توان به روش‌های مختلف حضوری و غیرحضوری خرید. روش حضوری اشکال مخلتفی دارد. اول از همه باید به ترمینال شهر خود مراجعه کنید. برخی شهرها همانند تهران چند ترمینال مختلف دارند. در این حالت باید بررسی کنید که کدام ترمینال اتوبوس به مقصد شهر مدنظرتان انجام می‌دهد. برای مثال از ترمینال شرق تهران اتوبوس برای کازرون نیست و باید به ترمینال جنوب بروید. در ترمینال شرکت‌های مسافرتی مختلفی وجود دارند که هر یک سفرهایی که انجام می‌دهند را روی تابلو درج کرده‌اند. وقتی نام شهر مدنظرتان را پیدا کردید، باید از شرکت مسافرتی درباره قیمت، تاریخ حرکت و از این قبیل مثال بپرسید. حال باید بلیط را بخرید و منتظر بمانید تا اتوبوس حرکت کنید.

اگر عجله دارید و نمی‌خواهید در ایستگاه منتظر بمانید تا اتوبوس حرکت کند، می‌توانید سری به بیرون ترمینال بزنید. معمولاً بیرون ترمینال اتوبوس‌هایی که فقط چند صندلی خالی دارند، فریاد می‌کشند و به‌دنبال مسافر می‌گردند. حتی شاید بتوانید قیمت کمتری هم بابت بلیط به این شکل بپردازید. این روش‌های مرسوم هستند؛ اما گرفتاری خودشان را دارند. در حال حاضر دنیا دنیای اینترنت و خرید اینترنتی است. خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مزایای خاص به خود را دارد. خیلی شیک و راحت با کمک گوشی موبایل یا کامپیوتر می‌توانید انواع بلیط اتوبوس را با چند کلیک پیدا کنید.

در این حالت حتی امکان مقایسه قیمت انواع بلیط اتوبوس در تاریخ‌های مختلف نیز وجود دارد. ساعت و تاریخ حرکت بعد از خرید به شما اعلام می‌شود. به این ترتیب می‌توانید رأس ساعت به ترمینال بیایید و بدون معطلی حرکت کنید. جالب است بدانید که در روش خرید اینترنتی، حتی امکان انتخاب صندلی بر اساس تصویر صندلی‌های اتوبوس نیز وجود دارد.

خرید بلیط اتوبوس رفت و برگشت

خرید بلیط رفت و برگشت اتوبوس

با کمک خرید اینترنتی، می‌توانید بلیط اتوبوس خود را هم به‌صورت رفت و برگشت تهیه کنید. به این ترتیب همان مزایایی که درباره خرید اینترنتی بلیط اتوبوس در بخش قبلی گفتیم، شامل مسیر برگشت نیز می‌شود. خرید بلیط در مسیر برگشت در شهر غریب می‌تواند سخت باشد؛ اما با خرید اینترنتی حتی برای مسیر برگشت خود هم بلیط در دست دارید و می‌توانید برای سفر خود به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید.

  • سخن آخر

خب دوستان عزیز متوجه شدیم که بیشترین تردد در مسیرهای تهران، شیراز، اصفهان و مشهد انجام می‌شود. در این مسیرها همیشه اتوبوس وجود دارد. البته روش خرید اینترنتی بسیار بهتر از روش‌های سنتی حضوری است و باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود. با این روش دیگر لازم نیست در ترمینال منتظر بمانید. سایت‌های معتبری از جمله ره بال آسمان، بهترین گزینه برای خرید هستند.

کد خبر 596916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.