رای دیوان عدالت اداری ارتباطی با آقای زاکانی ندارد/ شهردار نمی‌رود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: رای دیوان عدالت اداری ارتباطی با آقای زاکانی ندارد، خوشحال نشوید، آقای شهردار نمی روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران، امروز_ دوشنبه بیست و چهارم مردادماه_ به همراه سخنگوی شورا، در نشستی با جمعی از خبرنگاران حضور پیدا کرد و در خصوص مشکلات و طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری گفت‌وگو کرد و درخصوص یک سال گذشته شورای ششم اظهار کرد: علی رغم اینکه نباید در جلسات شرکت می‌کردم، بابت اهمیت موضوع بودجه حاضر شدم تا آنچه که غیر قابل تحقق بود، در بودجه قرار نگیرد. اما گزارش‌ها حاکی از تحقق درآمد نبوده، اما باید مدنظر داشت که ماه‌های اول سال، ماه کسب درآمد نیستند.

وی با انتقاد از مصوبه مجلس مبنی بر اعلام عوارض توسط وزارت کشور، ادامه داد: در یک دوگانه متضاد قرار داریم که یکی کسب درآمد است و دیگری آسایش شهروندان و از این روی درآمدها باید منطقی بوده و کمک حال شهر باشند. اما آنچه که مهم است، نه ضرر مالی، بلکه آسایش و آرامش شهروندان است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری که به تصویب رسیده است، روی یک، دو مورد انتقاد داریم به ویژه در خصوص تعیین عوارض که به شکلی از شوراها انجام شده و به وزارت کشور داده شده است. موارد دیگر لایحه خوب است.

چمران با اشاره به تشریح کارنامه یک ساله شورای ششم افزود: در این مدت ۸۳ جلسه برگزار شد و ۲۹ طرح و ۴۲ لایحه شهرداری اعلام وصول شد و در مجموع ۷۴ مصوبه داشتیم و به شش اعتراض هیئت تطبیق پاسخ داده شده است، همچنین ۲۲۲ مصوبه باغ را نیز گذراندیم که خوشبختانه پرونده‌های باغات به روز شده و دیگر با تلنبار پرونده‌های باغات مواجه نیستیم.

وی تصریح کرد: این در شرایطی است که در ابتدای این دوره با انبوهی از پرونده باغات در کمیسیون ماده هفت و شورا مواجه بودیم اما امروز رسیدگی به پرونده باغات به روز شده است و هر پرونده‌ای در هرهفته ای که می‌آمد همان هفته نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد این در شرایطی است که در گذشته برخی از شهروندان گلایه داشتند چرا که پیش از شش ماه منتظر تعیین تکلیف پرونده خود بودند که‌توانستیم در این زمینه حرکت سریعی داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته در مورد باغات انتقاد داریم چرا که سال گذشته حتی یک پرونده منجر به صدور پروانه نشده است. شهروندان نمی‌تواند زمینی متری حدود صد میلیون تومان را مورد استفاده قرار دهند و تنها استفاده از دو طبقه در زمین برای آنها به صرفه نیست. لذا کسی به سراغ اخذ پروانه نمی‌رود. زمانی شمال شهر تهران یعنی شمیرانات همگی باغ بود و کل تهران یک باغ شهر بود و امروز این طرح به شهر آجر آهن و سیمان تبدیل شده است. قطعاً باید به گونه‌ای کار کنیم که مالکان باغ‌ها نسبت به درختان احساس کینه نداشته باشد به سمت خشک کردن درختان نروند و در جهت نگهداشت آنها اقدام کنند.

چمران با اشاره به تصمیم گیری شورا برای ۸۴ مورد نامگذاری معبر و میدان در سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲۵ نماینده شورا برای نهادهای مختلف معرفی شدند و همچنین اعضای شورا ۲۳۷ تذکر به شهردار و شهرداری دادند و ۳۰ نطق پیش از دستور انجام شده و سه مجمع عمومی برای شرکت اتوبوسرانی برگزار شد.

وی اضافه کرد: ظرف یک سال نخست شورای ششم، اعضا دیدارهای متعددی با شهروندان داشتند و ارتباط مردمی شکل گرفته است و به دنبال آن درک صحیح روشن و شفافی از مشکلات شهروندان برای اعضای شورا شکل گرفته است برخی از اعضا در هر هفته در یک منطقه حاضر شدند و هر کس با روش خاصی ارتباط خود با شهروندان را برقرار کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای مثال در حوزه ساماندهی بازار آهن تهران نیاز به همکاری خبرنگاران و رسانه‌ها داریم تا فضای درست تبلیغاتی به وجود بیاید. در ارتباط بامعلولان نیز کارهای بسیار زیادی شده است و از سوی دیگر کارهای زیادی نیز باقی مانده است که باید تلاش شود مشکلات آنها رفع شود.

در ادامه جلسه چمران در پاسخ به سوالی در خصوص رأی دیوان عدالت اداری که اشاره داشته است شهرداران با جمعیتی بالای یک میلیون نفر باید سوابق مرتبط داشته باشند گفت: این مسئله ارتباطی با آقای زاکانی ندارد و خوشحال نشوید آقای شهردار نمی‌روند.

کد خبر 596808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.