مانور نجات از تله‌کابین در اصفهان برگزار می‌شود

مانور نجات از تله‌کابین، توسط اکیپ نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با همکاری شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا صفدریان، مسئول نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان پیرامون جزئیات برگزاری مانور نجات از تله‌کابین در کوه صفه اظهار کرد: حدود ۳۵ نجاتگر و ۱۵ مدیر ارشد عملیاتی از نفرات سازمان آتش‌نشانی در این مانور درگیر می‌شوند و مطابق هماهنگی‌های صورت گرفته محل کابین‌ها به منظور برگزاری این مانور از پیش تعیین نشده و محل صفر است.

وی افزود: برگزاری این مانور پیرامون سه کابین محبوس شده در خط تله‌کابین صفه پیش‌بینی شده که محل و زمان دقیق توقف آن برای تیم‌های امدادرسان آتش‌نشانی مشخص نیست، بدین صورت که گروه‌های نجات آتش‌نشانی به دنبال توقف تله‌کابین به دلیل نقص فنی به استفاده از طناب ملزم خواهند شد.

مسئول نجات در ارتفاع و کوهستان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان با بیان آنکه تمامی مراحل این عملیات برای نخستین بار به صورت مانیتورینگ رصد خواهد شد، تصریح کرد: در این عملیات اکیپ‌های ارزیابی حضور دارند که پس از برگزاری این عملیات ضمن ارزیابی نقاط قوت و ضعف عملیات از سوی این تیم، این موارد به منظور ارتقا سطح عملکردی تیم‌های آتش‌نشانی تحلیل خواهد شد.

وی با بیان آنکه در این عملیات از جدیدترین تجهیزات و وینچ‌های خودکشش استفاده می‌شود، تصریح کرد: در مانور ویژه تله‌کابین شاهد انجام عملیات کار با طناب با پیشرفته‌ترین تجهیزات نجات در ارتفاع را شاهد خواهیم بود.

صفدریان از حضور و شرکت ۱۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین آتش‌نشانی در قالب پنج اکیپ عملیاتی در این مانور خبر داد و پیرامون هدف از برگزاری این عملیات خاطرنشان کرد: از جمله اهداف برگزاری این مانور می‌توان به ارزیابی و ارتقا توان عملیاتی و آمادگی نیروهای نجاتگر اشاره کرد، از سوی دیگر این مانور مطابق با دستورالعمل‌های استانداردسازی تله‌کابین صورت خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این مانور می‌توان به وجود آمادگی لازم برای هر دو طرف برگزار کننده این مانور، شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در زمان بروز حادثه و بحران احتمالی اشاره کرد.

مانور ویژه نجات از تله‌کابین با هدف حراست از جان مردم به عنوان نخستین اصل برگزار می‌شود

سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان پیرامون برگزاری مانور ویژه نجات از تله‌کابین با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به آنکه از برگزاری مانور امداد و نجات ویژه تله‌کابین بیش از دو سال گذشته و اقدامات استانداردسازی ابرسازه‌های تفریحی به منظور بازگشایی و بهره‌برداری مردم از ابتدای سال جاری صورت پذیرفته است به همین دلیل برگزاری مانور امداد و نجات تله‌کابین صفه به عنوان ابرسازه پرکابرد توسط مردم ضروری محسوب می‌شود.

وی با بیان آنکه حفظ و نگهداری از جان مردم در کنار تفریح و سرگرمی اصل نخست شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان در پیشبرد اقدامات و فعالیت‌های آن است، خاطرنشان کرد: برقراری امنیت یکی از مهم‌ترین ارکان شرکت‌ها و مجموعه‌های خدمت‌رسان در عرصه‌های تفریحی و سرگرمی است و با توجه به آنکه در راستای حراست از جان مردم اهمیت به موارد مرتبط با آتش‌نشانی به عنوان الزامات و قواعد استاندارد مطرح شده، مانور نجات از تله‌کابین با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در کوه صفه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان ضمن ضروری دانستن تعامل کارکنان این شرکت با آتش‌نشانان و اهمیت انتقال تجربه برای بهره‌گیری به هنگام مواجه با بحران، گفت: تعامل سازنده میان شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان و سازمان آتش‌نشانی اصفهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا اقدامات مؤثری انجام شده است. همچنین جلسات خوبی با گروه نجات ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به منظور هماهنگی اقدامات لازم برگزار شده است.

به گزارش ایمنا، مانور نجات از تله‌کابین، فردا _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مرداد ۱۴۰۱ _ در محل کوه صفه با همکاری سازمان آتش‌نشانی اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 596766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.