حفاظت از تپه‌ها و چشمه‌های شهر سنندج

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: اساسنامه کمیته دائمی حفاظت از تپه‌ها و چشمه‌های شهر سنندج پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور نمایندگان ادارات و سمن‌ها تدوین شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، امید جعفری اظهار کرد: در راستای بند پنج مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و با توجه به تأکیدات شهردار سنندج به منظور تحقق طرح ویژه ساماندهی تپه‌ها سنندج و طرح‌های موضعی و موضوعی که در محدوده تپه‌های شناسایی شده است، کمیته‌ای دائمی با حضور مسئولان و مدیران شهری تشکل‌های مردمی و سمن‌ها تشکیل می‌شود و اساس نامه تدوین شده این کمیته جهت تأیید به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارجاع می‌شود.

وی افزود: در راستای صیانت از تپه‌های بکر باقیمانده در سطح شهر و پژوهش درباره تپه‌ها واقع در محدوده و حریم شهر سنندج، کمیته با اهداف تعیین خط مشی‌های کلی و نگهداری از این میراث طبیعی تشکیل می‌شود.
به گفته وی، این ظرفیت سازی در مدیریت شهری به منظور تعریف فضاهای شهری جدید متکی بر اندام‌های طبیعی و جهت ایجاد هماهنگی و تعامل میان مدیریت شهری دستگاه‌های متولی برای دوری از موازی‌کاری در فعالیت‌ها و بررسی و اظهار نظر در خصوص آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و ضوابطی که بر تپه‌ها چشمه‌ها قنات‌ها و رود دره‌ها تأثیرگذار است پیش بینی می‌گردد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: رویکرد شهرداری برای افزایش مشارکت مردمی و حضور سمن‌های مرتبط، تدوین افق‌ها و برنامه‌ها به منظور استفاده و تعامل پایدار نسل‌های آینده است.

جعفری گفت: به وظایف کمیته حفاظت از تپه‌ها و چشمه‌های شهر سنندج هم اشاره کرد و گفت: تشکیل منظم جلسات، پایش مداوم میزان تحقق سند طرح ویژه ساماندهی تپه‌های سنندج همچنین کمک به تسریع تحقق سند و به‌روزرسانی سند و دیگر اسناد مرتبط با تپه‌ها، چشمه‌ها و قنات‌ها از رسالت‌های کمیته است.

کد خبر 596730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.