جمعیت یکی از ابزارها و مؤلفه‌های قدرت در هر جامعه است

مدیرکل امور زنان و خانواده آذربایجان شرقی گفت: جمعیت یکی از ابزارها و مؤلفه‌های قدرت در هر جامعه است و کاهش جمعیت و تغییر ترکیب جمعیتی به نفع نوزادان پسر، آینده استان و کشور را با بحران مواجه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا کوهی بعدازظهر امروز یکشنبه _بیست‌وسوم مردادماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص زنان اظهار کرد: زنان نیمه بسیار مؤثر جامعه هستند که بر نیمه دیگر تأثیر فراوان دارند، وقتی از یک زن در جامعه صحبت می‌شود یعنی یک ضرب در ۱۰، ضرب در ۱۰۰، ضرب در ۱۰۰۰ می‌شود.

وی افزود: یک زن را تنها نمی‌توان یک فرد در نظر گرفت، یک زن یعنی جریان‌ساز، گفتمان‌ساز، آرمان‌ساز، جایگاه یک زن آنقدر مهم است که ابتدا باید این جایگاه و اهمیت آن به درستی برای خود او تبیین و سپس این جایگاه برای جامعه شناسانده شود.

مدیرکل امور بانوان استان گفت: متأسفانه یکی از مهم‌ترین ضعف‌هایی که در جامعه ما وجود دارد و بنا بر تجربه شخصی بنده در بسیاری از جوامع دیگر از جمله کشورهای حوزه قفقاز نیز دیده می‌شود میزان کم حضور، فعالیت و تأثیرگذاری زنان در اجتماع است، این وضعیت با شدت و ضعف و تقریباً دریک سطح در همه جوامع، قابل مشاهده است.

کوهی با اشاره به فقدان نگاه نظام‌مند به حوزه زن و خانواده افزود: اگر اسناد بالا دست نظام چون قانون اساسی را بنگریم قوانین خوبی داریم که با تمام مسائل مربوط به زنان هم‌پوشانی دارد که در تبیین و تفسیر حوزه مربوط به امور زنان عمق این قوانین مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در حوزه زنان تفاوت در دیدگاه‌ها چالش برانگیز هستند، اما این چالش‌ها منجر به خلق اندیشه‌ها می‌شوند و ما هرگز نباید از این تفاوت‌ها گریزان باشیم چرا که در این صورت هرگز موفق به خلق اندیشه‌های جدید نخواهیم شد، بنابراین باید در جامعه از بعد حقوقی یک نگاه نظام‌مند که نگاه انقلاب و قانون اساسی است به تدریج در سیستم‌های مختلف تزریق بکنیم و این یکی از رسالت‌های ما به‌عنوان تسهیل‌گر امور بانوان و خانواده است.

مدیرکل امور بانوان استان بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل بانوان در حوزه مدیریت‌های میانی را از دیگر مسائل مهم عنوان کرده، افزود: اگر بخواهیم در این خصوص در استان رشد همه جانبه داشته باشیم، نباید از توانایی‌های زنان غافل شویم، چرا که در برخی موارد توانمندی‌های زنان ما در حدی است که در بالاترین سطوح ممکن تا سطح بین‌المللی نیز قدرت ابراز وجود دارند، اما متأسفانه گاهی ناخواسته با عملکرد خود آنان را در حاشیه قرار می‌دهیم.

کوهی با تاکید بر موضوع تشویق به فرزندآوری اظهار کرد: جمعیت یکی از ابزارها و مؤلفه‌های قدرت در هر جامعه است و کاهش جمعیت و تغییر ترکیب جمعیتی به نفع نوزادان پسر آینده استان و کشور را با بحران مواجه خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: بررسی‌های میدانی و تحقیقات انجام شده، نشان می‌دهد که بحث جمعیت و فرزندآوری بیشتر به حوزه فرهنگ و باورهای فردی برمی‌گردد و ما از رسانه‌ها به عنوان لیدرهای فرهنگی و اجتماعی انتظار داریم که واقع‌بینانه، به دور از حاشیه و مسائل سیاسی به این موضوع بپردازند.

کوهی همچنین با اشاره به اهمیت نشاط در جامعه اظهار کرد: به برنامه‌های نشاط‌آور بسیار اعتقاد دارم، تبریز شهری زمخت، خشک و بدون فضای مناسب برای تفریح خانواده‌ها است و پارک‌های عمومی و بانوان در این شهر وضعیت مناسبی ندارند، در حالی که شهری مثل قم محیط بسیار بزرگ و مناسب اختصاصی برای تفریح بدون محدودیت پوشش برای بانوان ایجاد کرده است، کاری که ما نیز می‌توانیم انجام دهیم و بنده به جد پیگیر این موضوع هستم.

کد خبر 596471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.