استحصال آب شیرین از نیروگاه اتمی بوشهر محقق می‌شود

استاندار بوشهر گفت: عملیات ساخت تأسیسات آب‌شیرین‌کن و استحصال آب شیرین از نیروگاه اتمی بوشهر هفته دولت امسال آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر امروز_ یکشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ در نشست بررسی طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی استان بوشهر اظهار کرد: تأمین آب شرب از طریق نیروگاه اتمی بوشهر یکی از تأکیدات و مصوبات سفر دولت به استان بوشهر بود.

وی با اشاره به اینکه واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر توان تولید ۱۵۰ هزار متر مکعب آب شرب را دارند اضافه کرد: احداث آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در نیروگاه اتمی بوشهر از هفته دولت امسال آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر از تأمین زمین مورد نیاز برای احداث تأسیسات نخستین پروژه آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: در هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و بر اساس برنامه زمان‌بندی وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به ساخت ۴۲ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر طی چهار سال افزود: عملیات اجرایی بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر آغاز شده است که از استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم.

محمدی‌زاده از تحقق عدالت اجتماعی واگذاری زمین در شهرهای مختلف استان بوشهر به جوانان برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: استان بوشهر در اجرا طرح ملی نهضت مسکن در بین دیگر استان‌ها پیشرو است.

وی با اشاره به اینکه ساکنان روستاها در اجرای طرح‌های آبزی‌پروری مشارکت خواهند داشت، اضافه کرد: استان بوشهر تولیدکننده ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور است که این سهم با اجرای طرح‌های جدید افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر توسعه طرح‌های پرورش ماهی در قفس را مورد تاکید قرار داد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس مشارکت می‌کند.

کد خبر 596446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.