آنچه در پنجاه‌ودومین جلسه علنی شورای شهر گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ۵۵۰ میلیارد تومان برای فاز پنج خط دو مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خطوط اتوبوسرانی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با ادای احترام به شهدای مدافع حرم و در خصوص بررسی لوایح در جلسه امروز، اظهار کرد: امروز واگذاری یک قطعه زمین در شهرک اریسون خیابان جی برای تحقق ردیف اعتباری پیش‌بینی شده فروش املاک، بررسی شد که اعضای شورای اسلامی شهر با این لایحه به مبلغ حدود ۹۳ میلیارد تومان موافقت کردند.

وی با اشاره به بررسی انعقاد دو قرارداد با شرکت تأمین سرمایه تمدن مربوط به پذیره‌نویسی یا بازارگردانی اوراق مشارکت خط دو مترو در فاز پنج و توسعه ناوگان اتوبوسرانی، ادامه داد: فرایندی که برای استفاده از حدود ۷۵۰ میلیارد تومان تأمین مالی نقدی از این طریق باید طی می‌شد به مرحله آخر رسید، بر این اساس ۵۵۰ میلیارد تومان برای فاز پنج خط دو مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خطوط اتوبوسرانی تخصیص یافت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: درخواست‌هایی مربوط به سال گذشته وجود داشته که فرآیند آن در سال جاری تأیید شده است که در این رابطه می‌توان به درخواست ۲۰۰ میلیارد تومان برای انتشار اوراق مشارکت جهت توسعه اتوبوسرانی در خطوط تندرو اشاره کرد، با توجه به تصویب مورد قبلی، این پیشنهاد نیز برای سال ۱۴۰۱ به تأیید رسید.

وی ادامه داد: به این ترتیب در کنار ۷۵۰ میلیارد تومان سال گذشته که پذیره‌نویسی آن انجام می‌شود درخواست ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای امسال نیز داریم که شورا با این لایحه شهرداری موافقت کرد.

صالحی با اشاره به بررسی لایحه نحوه وصول خدمات بازدید جهت صدور پروانه ساختمانی و تشویق شهروندان به استفاده از خدمات غیرحضوری، اظهار کرد: بر این اساس تعرفه‌هایی برای موضوع بازدید در نظر گرفته شد تا شهروندان را تشویق کنیم که به جای مراجعه حضوری امور مربوط به بازدید و دریافت پروانه به صورت غیرحضوری را دنبال کنند.

وی با اشاره به بررسی آئین‌نامه پیشنهادی مشارکت شهرداری در اداره خانه‌های علمی و فرهنگی، گفت: تصمیم‌گیری در خصوص خانه‌هایی مانند انقلاب اسلامی، مشروطه، ریاضیات، فلسفه و حکمت انجام و مقرر شد، شهرداری در چهارچوب مشارکتی که تحقق خواهد یافت از آنها حمایت کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در عین حال مقرر شد در یک فرایند ضابطه‌مند فعالیت این خانه‌ها رصد شود تا خدمات خوبی به مردم ارائه دهند؛ این لایحه نیز با یک پیشنهاد به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

وی تصریح کرد: در جلسه گذشته اعضای هیئت رئیسه شورا برای سال دوم انتخاب شدند که به دنبال آن در جلسه امروز، انتخاب اعضا برای دور جدید کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر شامل پنج کمیسیون اصلی و دو کمیسیون ویژه انجام شد.

صالحی خاطرنشان کرد: در رابطه با جزئیات این تصمیم و تغییرات اندک نسبت به سال گذشته اطلاع‌رسانی کافی انجام خواهد شد، اما در مجموع شرایط سال اول حفظ شد و به جز یکی دو تغییر، اعضا در کمیسیون‌های تخصصی به کار خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 596386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.