ناراحتی سرمربی آلمان از برگزاری جام جهانی در قطر

از زمان انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، بسیاری از شخصیت‌های مهم و نهادهای بزرگ در جهان اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، هانسی فلیک، سرمربی آلمان معتقد است که فوتبال باید برای همه باشد و جام جهانی قطر یک تورنمنت برای هواداران نیست.

از زمان انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، بسیاری از شخصیت‌های مهم و نهادهای بزرگ در جهان اعتراض خود را اعلام کرده‌اند. افراد زیادی هستند که اعتقاد دارند برگزاری مسابقات جام جهانی در قطر یک فرصت و پیشرفت نیست بلکه نادیده گرفتن حقوق بسیاری از انسان‌ها را به دنبال دارد.

در حالی که مرگ هزاران کارگر مهاجر در طول آماده سازی قطر و امکانات ورزشی در آن گزارش شده، تیم‌های ملی فوتبال در سراسر جهان آماده می‌شوند تا در جام جهانی بازی کنند. با توجه به امکانات اقامتی محدود قطر و انتقال جام جهانی به دلیل گرما به اواسط فصل باشگاهی اروپا، این رقابت‌ها برای هواداران و بازیکنان مشکلاتی را ایجاد کرده است که حتی از بحث‌های اخلاقی نیز فراتر می‌رود.

هانسی فلیک، سرمربی تیم ملی آلمان از جمله افرادی است که نسبت به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر اعتراض دارد. او در رابطه با این موضوع گفته: اساساً فکر می‌کنم شرم‌آور است که این مسابقات برای هواداران جام جهانی نخواهد بود. دوستانی دارم که کی خواهند به قطر پرواز کنند، اما به دلایل مختلف این کار را نمی‌کنند. فوتبال باید برای همه باشد. به همین دلیل است که می‌گویم این جام جهانی برای هواداران نیست.

فلیک افزود: ما قبلاً بحث‌های زیادی داشته‌ایم. دوباره در ماه سپتامبر می‌نشینیم و بررسی خواهیم کرد که چه کاری می‌توانیم برای سایر کشورها انجام دهیم. باید به حقوق انسان‌ها توجه شود و صرفاً مسائل مالی نمی‌تواند باعث شود که ما نسبت به اتفاقات جام جهانی و قطر بی تفاوت باشیم.

فلیک پس از اینکه جانشین یواخیم لو شد در جام جهانی آلمان را برای اولین بار در یک تورنمنت بزرگ هدایت خواهد کرد. آن‌ها در گروه E رقابت‌ها با ژاپن، اسپانیا و کاستاریکا روبه‌رو خواهند شد و اولین بازی خود در ۲۳ نوامبر برگزار می‌کنند.

کد خبر 596349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.