۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
قطع درختان قابل قبول نیست

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: افراد حقیقی، سازندگان و افرادی که می‌خواهند یک برج بسازند و تعمدا درختی را خشک یا قطع می‌کنند، علتش روشن است، اما وقتی یک نهاد عمومی و علمی و دانشگاهی که نام مقدس یکی از معصومان را با خود دارد چنین کاری می‌کند غیر قابل قبول است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _ یک‌شنبه بیست‌وسوم مردادماه _ در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری، اظهار کرد: تذکرم در رابطه با رویه و اپیدمی قطع درختان در تهران است. در خبرها شنیدید و دیروز روزنامه همشهری صفحه مدیریت شهری را به این موضوع اختصاص داد. بار دیگر یکی از مراکز علمی و دانشگاهی کشور اقدام به قطع درختانی کرده است. عکس منتشر شده مایه تأسف بود، زیرا درختانی با آن قطر که در گزارش ادعا شده بود خشک شده‌اند، اثری از خشک شدن ما در آن‌ها ندیدیم.

وی ادامه داد: افراد حقیقی، سازندگان و افرادی که می‌خواهند یک برج بسازند و تعمدا درختی را خشک یا قطع می‌کنند، علتش روشن است، اما وقتی یک نهاد عمومی و علمی و دانشگاهی که نام مقدس یکی از معصومان را با خود دارد چنین کاری می‌کند، غیرقابل قبول است. در گذشته نیز این مرکز ۱۱ درخت را قطع کرده و جریمه شده بود و یک ریال جریمه را پرداخت نکرده و دوباره بهانه آورده که درختان خشک بودند. در قانون به هیچ عنوان هیچ فردی اجازه ندارد به هیچ دلیلی درختی را قطع کند. قطع و جابه‌جایی درختان تنها باید توسط شهرداری انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آن هم نه توسط شهرداری منطقه، بلکه توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و با مجوز کمیسیون ماده ۷ آن هم در فصل مناسب؛ اما این موضوع رعایت نمی‌شود. مابقی شهروندان نیز عصبانی می‌شوند وقتی می‌بینند در مرکز زلزله‌نگاری درخت قطع شد و درگیری نیز پیش آمد، اما مشخص نشد پرونده آن به کجا رسید.

وی اضافه کرد: در منطقه ۱۷ در حاشیه خط آهن تهران_غرب یا تهران_جنوب درختان قطع شد و شهروندان اعتراض کردند و نهادهای عمومی و سمن‌ها فیلم فرستادند و پیگیری شد، اما معلوم نشد نتیجه‌اش چه شد. در حاشیه امام‌زاده چیذر درخت قطع و جابه‌جا شد و شهروندان شبانه فیلم آن را گرفتند و در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شد، اما معلوم نشد نتیجه آنچه شد. از این تذکرم بگذرد هیچ خبری نمی‌شود و دوباره در روزها و هفته‌های آتی شاهد قطع درختان توسط نهادهای عمومی و سازمان‌های دولتی خواهیم بود.

امانی تصریح کرد: در گزارش محله‌گردی هفته قبل خود از شما و شهرداری خواهش کردم یک ساز و کار جدید برای این موضوع طراحی کنند. برای مقابله با آلودگی هوا نمی‌توانیم کاری کنیم و حداقل باید فضای سبز فعلی تهران را حفظ کنیم. اگر بتوانیم اضافه می‌کنیم و امیدواریم شهرداری بتواند بوستان‌هایی که قول داده را در برنامه امسال و سال آینده افتتاح کند؛ اما اگر نمی‌توانیم این کار را کنیم حداقل از درختان موجود درست حفاظت کنیم و اجازه ندهیم قطع شوند، از تمام همکاران در شورای اسلامی شهر و شهرداری می‌خواهم به این موضوع توجه کنند.

کد خبر 596316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.