تاثیر تشکل‌های مردمی در اداره امور

رئیس کمیته مشارکت‌های اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بحران کرونا نشان داد تشکل‌های مردمی کمک بسیار خوبی برای دولت و اداره امور هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد علوی امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ در ابتدای هشتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری خواستار اصلاح قوانین مدیریت شهری برای سپردن مدیریت شهر به تشکل‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی شد و با اشاره به روز جهانی جوان و روز تشکل‌ها، خدمات سمن‌ها، تشکل‌ها و گروه‌های جهادی، اظهار کرد: قوانین اداره و مدیریت شهری مربوط به زمانی می‌شود که دولت و حکومت‌ها خودشان اداره شهر را برعهده داشتند.

وی ادامه داد: با گسترش شهرها دولت‌ها توان اداره شهر را نداشتند و دست به اصلاح قوانین به نفع اداره شهر توسط شهروندان زدند.

رئیس کمیته مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه این اتفاق در ایران رخ نداده است گفت: لازم است جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله) در بیانیه گام دوم و حکمرانی حلقه‌های میانی این قوانین اصلاح شود. حضور گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد در شهر جهت ارائه خدمت مؤثر است و قوانین اداره شهر در ایران به صورتی است که گروه‌های جهادی و سمن‌ها نمی‌توانند اداره امور را به دست گیرند.

وی تصریح کرد: قوانین پیمانکاری است؛ اکنون برای سپردن امور به سمن‌ها و گروه‌های جهادی از آن کد اقتصادی و مباحث مالیاتی می‌خواهند، اگر سمن‌ها و گروه‌های جهادی این موارد را داشته باشند که شرکت می‌شوند و دیگر سمن و گروه جهادی نخواهند بود، لذا لازم است شهرداری لایحه‌ای در خصوص اصلاح قوانین به شورای اسلامی شهر ارائه کند، البته برخی قوانین نیز فراتر از شوراها است و باید در مجلس اصلاح شود.

علوی گفت: بحران کرونا نشان داد که تشکل‌های مردمی کمک بسیار خوبی برای دولت و اداره امور هستند، بنابراین با توجه به عبور از آن فضای بحرانی، اکنون وقت آن است که برای استفاده از ظرفیت این تشکل‌ها که متشکل از جوانان باانگیزه هستند، برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

کد خبر 596232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.