به‌ازای واردات هر خودرو ۲ خودرو باید اسقاط شود/تعرفه واردات تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره سازوکار وزارت صمت برای واردات خودروهای اقتصادی، گفت: مقرر است با واردات خودرو از یک سو بازار تنظیم و از سوی دیگر بستر رقابتی‌شدن قیمت خودروهای داخلی با محصول خارجی، فراهم شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، منوچهر منطقی درباره آئین‌نامه واردات خودرو اظهار کرد: پیش از این فقط خودروهایی وارد کشور می‌شد که افراد متمول می‌توانستند از آن‌ها استفاده کنند، اما وزارت صمت با برنامه‌ریزی و بررسی بازار، کمبودهای موجود را در این حوزه احصا کرده است.

وی ادامه داد: مقرر است با واردات خودرو از یک سو بازار تنظیم و از سوی دیگر بستر رقابتی شدن قیمت خودروهای داخلی با محصول خارجی فراهم شود.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: برای تحقق این اهداف، در مرحله نخست واردات خودروهایی در دستور کار قرار خواهد گرفت که نیازهای مذکور را تأمین کند، البته خودروهای گران‌قیمت‌تر نیز وارد می‌شوند اما برای شروع، کار را از جایی آغاز می‌کنیم که به بخشی که بیشترین مسئله را دارد، رسیدگی کنیم.

منطقی درخصوص اینکه آیا سازوکاری برای موضوع کاهش تعرفه واردات خودروهای اقتصادی پیش‌بینی شده است، توضیح داد: زمانی که قرار است خودرو با قیمت مشخص و برای طیف خاصی وارد شود، مهندسی معکوس انجام می‌شود؛ به این معنی که هزینه حمل‌ونقل، تعرفه گمرکی، اسقاط (برای واردات هر خودرو دو خودرو باید اسقاط شود) و غیره محاسبه خواهد شد.

معاون وزیر صمت ادامه‌داد: سپس مشوق‌هایی برای کاهش مؤلفه‌های مذکور پیش‌بینی می‌شود تا قیمت هدف برای خودروهای اقتصادی به دست آید.

منطقی گفت: مشوق‌هایی برای واردات خودروهای اقتصادی در نظر گرفته شده است؛ به‌طور مثال تعرفه واردات تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد یا از اسقاط معاف می‌شوند.

کد خبر 596224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.