۶۴۰ نفر از  ایثارگران استان زنجان  تبدیل وضعیت شدند

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در سامانه سه هزار نفر از خانواده شهدا، ایثارگران بیکار وجود دارد که ۸۵ درصد تحصیل کرده هستند که سه روش برای اشتغال این افراد در نظر گرفتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرعلی نیک‌بخش در نشست خبری روز یک شنبه بیست‌وسوم مرداد با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: آزادگان با مقاومت در زندان‌های صدام با سرافرازی بیست‌وششم مردادماه به میهن بازگشتند

نیک‌بخش با اذعان به اینکه برنامه‌های متنوعی به مناسبت سالروز ورود آزادگان در نظر گرفته شده است، افزود: خاطره گویی و سخنرانی آزادگان در نماز جمعه تجلیل از آزادگان شاغل و بازنشسته ادارات، تجلیل از آزادگان نخبه و کارآفرین در هر استان، برگزاری مسابقات ورزشی و میز خدمت و برگزاری شب شعر در گرامی‌داشت روز ورود آزادگان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: ۵۸۶ آزاده سرافراز داریم که چهار نفر به شهادت رسیدند و اسوه‌های صبر هستند که در عرصه‌های مختلف خدمت می‌کنند.

نیک بخش با اذعان به اینکه در سامانه سه هزار نفر بیکار داریم گفت: از این افراد ۸۵ درصد تحصیل کرده هستند که سه روش برای اشتغال این افراد در نظر گرفتیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات خود اشتغالی، اشتغال در شرکت‌های خصوصی و دولتی بر اساس علایق این افراد خواهد بود افزود: ۲۵ درصد استخدامی‌ها برای ایثارگران است و ۵۰۰ نفر نیز با استفاده از سهمیه ۷۵ درصدی فرزندان جانبازان جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: به منظور تکریم ایثارگران طرح سپاس از این عزیزان انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید از پایش سلامت جانبازان شیمیایی با کمک چند کلینیک خبر داد و گفت: پایش سلامت والدین شهدا و مراجعه پزشکان به خانواده شهدا مخصوصاً افراد سالمند و ناتوان تا پایان سال ادامه‌دار خواهد بود.

نیک بخش یادآور شد: پروژه ۲۲۴ واحدی را شروع شده که ویژه فرزندان شهدا است و از طریق وام و مسکن ملی و انعقاد تفاهم نامه باید طی دو سال ۱۴۰۰ مسکن تحویل خانواده ایثارگران استان خواهد شد.

وی طراحی سامانه ملاقات با مسئولین کشوری و استانی برای ایثارگران و سهولت دسترسی این عزیزان به مسئولین را از دیگر خدمات امور ایثارگران دانست و گفت: برگزاری میز خدمت نیز در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به ایثارگران است.

احداث مرکز توانبخشی آزادگان موضوع دیگری بود که نیک‌بخش به اعتبار پیش‌بینی شده این مرکز اشاره کرد و تصریح کرد: این مرکز شهریور سال آینده با تخصیص به موقع اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: ۶۴۰ نفر از ۱۴٠٠ ایثارگر استان زنجان تبدیل وضعیت شده‌اند.

کد خبر 596206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.