مروری بر عملکرد یک ساله کمیسیون‌های شورای شهر/ تصویب ۱۶۶ لایحه در ۵۱ جلسه

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طی یک سال گذشته در شورای اسلامی شهر اصفهان ۵۱ جلسه از سوی هیئت‌رئیسه و به همین میزان جلسه علنی برگزار شده که در این راستا ۱۷۸ لایحه بررسی و ۱۶۶ لایحه به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی صبح امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ در نطق پیش از دستور پنجاه‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به یک سالگی دوره ششم شورا، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر در این یک سال تلاش‌های ویژه‌ای در کمیسیون‌ها انجام دادند و امروز که انتخابات کمیسیون‌ها برگزار می‌شود، آماری مختصر از فعالیت این کمیسون‌ها ارائه می‌کنیم.

وی با اشاره به آمار جلسات علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ادامه داد: طی یک سال گذشته در شورای اسلامی شهر اصفهان ۵۱ جلسه از سوی هیئت‌رئیسه و به همین میزان جلسه علنی برگزار شده که در این راستا ۱۷۸ لایحه بررسی و ۱۶۶ لایحه به تصویب رسیده است؛ همچنین هشت طرح مطرح شد که هفت مورد آن به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۲۶ مورد انتخابات داخلی برگزار شده است، اضافه کرد: در مجموع ۲۱۸ مصوبه داشتیم که ۴۸ مورد از سوی فرمانداری مورد اعتراض قرار گرفت و از سوی شورای اسلامی شهر پاسخ داده شد.

وی با اشاره به عملکرد کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: این کمیسیون در یک سال گذشته ۷۸ جلسه داشته است و ۵۳ لایحه‌ای که از کمیسیون‌ها باید ارسال می‌شد، در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

نورصالحی خاطرنشان کرد: کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار، به علت اهمیت موضوع در دوره ششم تشکیل شد که یکی از کمیسیون‌های موفق و پرتعداد با عضویت ۹ نفر از اعضا است؛ در این کمیسیون ۳۸ جلسه برگزار و ۵۳ موضوع بررسی شد که ۳۵ موضوع در حوزه آب و ۱۸ موضوع در حوزه مناطق محروم بوده است.

کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری بیشترین تعداد لوایح را طی یک سال گذشته دارد

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری بیشترین تعداد لوایح را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در این کمیسیون ۴۸ جلسه برگزار شد که در این راستا ۱۳۹ لایحه و ۱۵ طرح بررسی و ۶۰ گزارش ارائه شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به عملکرد کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات، تصریح کرد: اعضای این کمیسیون ۳۳ جلسه داشته‌اند و ۴۸ موضوع را بررسی کرده‌اند، موضوعات مطرح شده در این جلسات پرحجم است و به سرانجام رساندن آن یک یا دو جلسه زمان نیاز دارد.

وی افزود: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز ۵۱ جلسه در یک سال گذشته داشته است که بر این اساس ۱۰۲ عنوان موضوع را پیگیری، ۸۰ لایحه و طرح را بررسی و ۲۵ گزارش ارائه کرده است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی در یک سال ۵۲ جلسه اصلی و ۷۵ جلسه کارگروهی داشته است؛ موضوعات مهمی مانند بافت فرسوده، بافت تاریخی و مکانیزه کردن فرآیندهای شهرسازی در این کمیسیون بررسی شده است؛ در مجموع ۷۳ موضوع و ۱۹ لایحه بررسی شده و تعداد زیادی بازدید نیز انجام شده است.

وی با اشاره به عملکرد کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر، گفت: این کمیسیون از بخش‌های مهم شورا است که ۴۶ جلسه اصلی و ۱۴ جلسه هم‌اندیشی داشته است؛ در این راستا ۲۴ لایحه را بررسی کرده و پنج کارگروه نیز تشکیل داده است. کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری نیز ۴۶ جلسه اصلی داشته که ۵۴ مورد را بررسی کرده همچنین ۲۵ لایحه و طرح را بررسی و ۲۳ گزارش ارائه کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر کمک فکری خوبی به کمیسیون‌ها می‌کند؛ این مرکز ۲۵ پروژه در حال برنامه‌ریزی، ۷۴ پروژه در حال اجرا و ۳۰ پروژه خاتمه یافته دارد.

بررسی مشکلات شهر و شهروندان در کمیته‌های نظارتی

وی با اشاره به عملکرد کمیته‌های نظارتی در شورای ششم شهر اصفهان، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر بر اساس زمان‌بندی فعالیت این کمیته‌ها، روزهای یکشنبه بعد از نماز ظهر تا پس از نماز مغرب در چهار گروه سه‌نفره در چهار منطقه حضور می‌یابند، به طوری که در طول یک سال هر کمیته ۱۲ مرتبه به یک منطقه مراجعه می‌کند.

نورصالحی با بیان اینکه مشکلات مردم در این کمیته‌ها از نزدیک بررسی می‌شود، گفت: ۱۷۲ جلسه به همت کمیته‌های نظارتی انجام شده است. این جلسات سبب شده است تمام اعضای شورای ششم شهر از کل موضوعات مربوط به مناطق مطلع شود و این موضوع در تصمیم‌گیری‌های آن‌ها و بررسی طرح و لوایح مؤثر است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شورای نام‌گذاری، تصریح کرد: این شورا در شهرداری تشکیل می‌شود، اما اعضای شورای اسلامی شهر در آن حضور دارند که در مجموع ۱۶ جلسه برگزار شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: کارنامه فعالیت کمیسیون‌ها در یک سال گذشته موفق بوده است، اما انتظار بیشتری از آنها داریم، امیدواریم با ساماندهی بهتر، کمیته‌ها با تخصص، علاقه و با قدرت شکل بگیرد تا بتوانیم با تکیه بر تجربه یک سال گذشته، به طور همه‌جانبه و با انگیزه بیشتر به مردم و شهر خدمت کنیم.

وی با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی، اظهار کرد: شهدای جبهه مقاومت و در رأس آن‌ها سردار شهید سلیمانی فداکاری‌های بسیار کردند که نتیجه آن پیروزی جبهه مقاومت در برابر دشمنان است؛ پس از جنگ ۳۳ روزه، سیدحسن نصرالله اتفاقاتی که در این جنگ رخ داد را مطرح کرد، اما چند سال بعد سردار سلیمانی به وضوح نکاتی را درباره چگونگی پیروزی جبهه مقاومت در این جنگ فاش کرد.

کد خبر 596190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.