دو موسسه قرآنی در هرمزگان مجری «طرح ملی تلاوت قرآن کریم» شد

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: دو موسسه قرآنی برای نخستین بار مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) در هرمزگان شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور، حسین مقدم‌کیا در جمع دست‌اندرکاران طرح ملی تلاوت قرآن کریم هرمزگان، اظهار کرد: دو مؤسسه قرآنی برای نخستین بار مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا (ع) در هرمزگان شد؛ این دو مؤسسه فرهنگی قرآنی شامل نور المهدی (عج) و محبان اهل‌بیت (ع) به ابتکار مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه‌ها در شهرستان میناب به این طرح ملی پیوستند.

وی افزود: بر این اساس طرح ملی تلاوت در شهرستان میناب وارد مرحله جدیدی در استعدادیابی نوجوان و جوانان علاقه‌مند به قرائت‌های اثرگذار و معناگرا شده است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ضمن دعوت از نوجوانان و جوانان شهرستان میناب برای ثبت‌نام در طرح گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت ملی تلاوت برای ثبت‌نام اقدام کنند.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا (ع) امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.

طرح آموزش به‌صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریورماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن‌آموز در آزمون‌ها، به‌عنوان فراگیر «سطح یک» در مؤسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می‌شود.

اکنون‌که طرح به‌صورت مجازی نیز برگزار می‌شود، نگاه به اجرای طرح، نگاهی استانی باشد و حتی روستاها را هم در نظر بگیرید.

می‌توان برای جذب نوجوانان، از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، مساجد محلات، خادم یاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان‌ها و ائمه جماعات بهره گرفت.

کد خبر 595995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.